کابل (پژواک،۲۸عقرب۹۷): یک نمایندۀ فراه در ولسی جرگه مى گويد که انتخابات در اين ولايت  دوباره برگزار شود؛ زيرا آراى فراه در سانحه هوايى از بين رفته است؛ اما کمیسیون انتخابات می گوید که در اين رويداد، کاپى جدول نتايج از بين رفته است که اثرى بر نتايج انتخابات ندارد.
نُوزده روز پيش، یک هلیکوپتر اردوى ملى در ولسوالی انار دره ولایت فراه سقوط کرد.
به اساس گزارش ها، در اين رويداد برعلاوه کشته شدن ٢٧ تن به شمول دو عضو شوراى ولايتى فراه و برید جنرال نعمت الله خلیل معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر، چندین صندوق مواد حساس و خریطه های محافظتی انتخابات ولسی جرگه نیز از بین رفت.
محمد سرور عثمانی فراهی نماینده مردم فراه در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت که انتخابات ولسى جرگه در اين ولايت دوباره برگزار شود؛ زيرا به گفته او در اين رويداد، شمارى از صندوق های رای از بین رفته و اگر نتایج به اساس آرای باقی مانده اعلام شود، جفا در حق مردم خواهد بود.
او افزود که کمیسیون انتخابات نمی تواند آرای پاک را از ناپاک جدا سازد؛ زيرا در این رویداد دستگاه های بایومتریک انتخابات در فراه نيز از بين رفته است.  
به گفته موصوف، در انتخابات ولسی جرگه در فراه، تقلب گسترده صورت گرفته و اگر انتخابات مجدد برگزار نشود، نتایجى که اعلام خواهد شد قابل قبول برای مردم فراه نخواهد بود.
امیر خان یار نایب دوم ولسی جرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت، از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا در مورد موادی که در سانحه هوایی يادشده از بین رفته است، معلومات ارایه کند.
به گفته او در اين ولايت، در صورتى که اکثریت صندوق های رای فراه از بین رفته باشد، انتخابات مجدد برگزار شود.
اما میرزا محمد حقپرست معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به آژانس خبری پژواک گفت که در سانحه هوایی يادشده، صندوق های رای از بین نرفته است، بلکه خریطه های محافظتی که حاوی کاپی جدول هاى نتایج و مواد حساس بود، از بین رفته است که از بین رفتن آن، بر نتایج انتخابات تاثیرى ندارد.
او افزود که اوراق راى دهى، در دفتر ساحوى اين کمیسیون در فراه وجود دارد.  
به گفته حقپرست؛ اکثریت نتایج انتخابات ولسی جرگه ولایت فراه، شامل سیستم شده و در آینده نزدیک نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه اعلام خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.