کابل (پژواک، ٢٢عقرب٩٧): ریاست جمهوری، آوازه های به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.
کاخ ریاست جمهوری، این اظهارات را در حالى مطرح کرده است که برخی رسانه های امریکایی در مورد تاخیر این انتخابات گزارشاتى را به نشر سپرده اند.
والستریت ژورنال یک رسانۀ امریکایی میگوید که حکومت امریکا به این فکر میکند که آیا برای به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری، حکومت افغانستان را تحت فشار قرار دهد یا خیر؟
منبع، سبب تاخیر انتخابات را مذاکرات صلح با طالبان مسلح خوانده و میگوید که ترمپ میخواهد جنگ افغانستان، به زودی خاتمه یابد.
اما داکتر فضل فضلی مشاور رییس جمهور، در شبکۀ اجتماعى تویتر خود نوشته است که حکومت افغانستان، در تاریخ معین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متعهد است.
موصوف افزوده است که حکومت، مطابق با قانون اساسی کشور، انتخابات را به تاریخ اعلان شده از سوى کميسیون برگزار خواهد کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات، چند روز قبل اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۳۱ ماه حمل سال ۱۳۹۸ که مطابق به ۲۰ ماه اپریل سال ۲۰۱۹ است برگزار خواهد شد.
مشاور رییس جمهور گفته است که در افغانستان دیموکراسی عملی میشود و قدرت  از طریق پروسۀ دیموکراتیک و صلح آمیز به حکومت جدید تسلیم میشود.
به گفتۀ او، بغیر از این، تشکیل حکومتى که با شیوه های غیر قانونی دیگر به وجود آمده باشد برای همشهریان ما قابل قبول نیست.
هارون چخانسوری سخنگوی رییس جمهورى نیز در تویت خود، گزارشات به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده و گفته است که انتخابات در زمان معین برگزار میشود.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.