شهر هرات (پژوک،٢٣ميزان٩٧): از آغاز کمپاین های انتخاباتی درکشور، تاکنون ٢٠٠ قضیه شکایت، در کمیسیون شکایات انتخاباتی به ثبت رسیده است.
علیرضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی کشور که به ولایت هرات سفر نموده است، امروز در يک نشست خبری گفت که این کمیسیون، آماده گی کامل در پیش برد وظایف خود که همانا تامین عدالت انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی است را دارد.
وی افزود، ١٠٢ حقوقدان را از طریق رقابت آزاد به عنوان کميشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی بخاطر رسیده گی به شکایات انتخاباتی، به ٣٤ ولایت افغانستان گماشته اند.
موضوف بیان داشت هر چند در این دوره کمپاین های انتخاباتی، طرزالعمل کمیسیون شکایات انتخاباتی رعایت شده است، با آن هم از آغاز کمپاین های انتخاباتی تاکنون ٢٠٠ شکایت ثبت شده است .
به گفتۀ وی، بخشی از این شکایت ها رسیده گی شده و جریمه های آنان به نامزدان رسیده است.
وی افزود که از مجموع این شکایت ها، ٣٣ قضیه در کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات، از نامزدان به ثبت رسیده است که به ٢٣ شکایت رسیده گی ابتدایی شده است.
وی افزود جریمه هايی که بالای نامزدان متخطی وضع می گردد، از پنج هزار تا صد هزار افغانی می باشد.
از سوی دیگر، وی تاکید کرد که هیچ یک از کارمندان ملکی و نظامی دولتی، حق مداخله در روند انتخابات را ندارند و اگر کوچکترین شکایتی مبنی برمداخلۀ این کارمندان به روند انتخابات ثبت شود، به گونۀ جدی رسیده گی و دوسیه های شان به ارگانهای عدلی و قضایی فرستاده مى شود.
همچنان محمدآصف رحیمی والی هرات که در این نشست حضور داشت، هشدار داد که هیچ کارمند دولتی نمی‌تواند در روند برگزاری انتخابات مداخله کند.
وی افزود: "ما به هیچ عنوان اجازه نمیدهیم که کارمندان ما به روند انتخابات مداخله کنند و یا از امکانات دولتی به نفع یک نامزد استفاده کنند."
این درحالی است که قرار است ٢٨ ماه میزان انتخابات ولسى جرگه در کشور برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.