بعد از يکسال خلاى ادارى، والى جديد فارياب به کار آغاز نمود

میمنه (پژواک،٤ قوس۹۴): والى جديد فارياب، درحالى به کار آغاز کرده و وعدۀ تامین امنیت، بازسازی و عملی ساختن پروژه های انکشافی رانموده که اين ولايت، از يکسال بدينسو والى نداشت و در چندماه اخير توسط مستوفى، سرپرستى مى شد.
 محمد الله بتاش والى سابق، اکنون به حيث وزير ترانسپورت وهوانوردى ايفاى وظيفه ميکند.
عبدالستار بارزمعاون والى فارياب که بيش ازيک دهه در اين پُست کار ميکرد، دوماه قبل به حيث والى بغلان تقرر يافته و فارياب بدون معاون والى است. ادارۀ محلى درچند ماه گذشته توسط  مستوفى شهر ميمنه اداره مى شد.
دراعتراض به اين خلاى ادارى، شبکه نهادهاى جامعۀ مدنى ماه گذشته دريک حرکت نمادين، بر دروازۀ ولايت قفل زدند وهدف ازاين حرکت شان را توجه جدى دولت به تقررى هرچه زودتر مسوولان محلى وتامين امنيت عنوان کردند.
اما سیدانورسادات والی جدید فاریاب که عصرديروز به مسوولان محلى معرفى گرديد؛ تامین امنیت، تطبیق قانون وعدالت، بازسازی ونوسازی و عملی ساختن پروژه های انکشافی منظور شده را از اولویت های کاری خود خواند.
وى که پیش از این، نماینده مردم ولایت سرپل در ولسی جرگه بود ودو ماه قبل بر اساس فرمان رییس جمهور به حيث والی فاریاب تعیین گردیده بود، افزود که از مشکلات مردم فاریاب آگاهی کامل دارد و برای رفع آن با مشوره شورای ولایتی،علما، جامعه مدنی و اقشار مختلف تلاش میورزد.
سادات که توسط میر ابومسلم صدیقی معین ادارۀ مستقل ارگانهای محلی، به مسوولان محلى و مردم معرفی شد، علاوه نمود که تجربه و توانایی کار را دارد؛ اما موفقیتش  به حمایت مردم، رییس جمهور اشرف غنى و جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول ریاست جمهوری بستگی دارد.
محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب، ضمن اعلام همکاری و حمایت از والی جدید، از وی خواست که درعرصۀ تامین امنیت، محوفساد اداری و تطبیق قانون با جدیت کار نماید.
وی گفت: «پس از یکسال اداره شدن ولایت توسط سرپرست ها، امروز والی معرفی شد، از دولت میخواهم که به سرپرستی ولسوالی ها و ادارات دولتی نیز پایان بدهد.»
داکتر نقیب الله فایق، عضو ولسی جرگه گفت که فاریاب، از نا امن ترین مناطق کشوربوده و مشکلات زیادی دارد و ولایت کردن در اینجا سخت تر از ریاست جمهوری است.
فایق ضمن انتقاد شدید از مقام هاى مرکزی افزود: "اگر جوانان فاریابی،لیاقت وزارت و ولایت را ندارند؛ باید مسوولان ارگانها از بین هزاران جوان تحصیلکرده و بیکار این ولایت استخدام شوند."
به گفتۀ وى درحال حاضر به جز ازسه ریاست، افراد درتمامی ادارات ازبیرون فاریاب استخدام و فرستاده شده اند که این کار قابل قبول نیست .
مولوی غلام نبی غفوری معاون شورای علمای فاریاب گفت که اگر والی جدید در رابطه به منافع عامه مردم و کشورکار کند، همکارش هستندودرصورتى که عملکردش خلاف توقع مردم واشتباه بود، در آنصورت علما اصلاحش میسازند.
اين درحالى است که ديروز، يک هليکوپتر کمپنى خصوصى در ولسوالى پشتونکوت فارياب نشست اضطرارى نمود و طى درگيرى با طالبان، دوسرباز اردوى ملى ويک تبعۀ خارجى کشته شده و ١٨ سرنشين وعملۀ آن را طالبان به اسارت گرفته اند.
طالبان، ولسوالى غورماچ را در ٢٦ ميزان نيزتصرف نموده و بيش از١٠ پوليس را کشته وقوماندان امنيۀ اين ولسوالى را با ١٧ پوليس اسير گرفتند. اين ولسوالى تاحال در زير ادارۀ آنها قرار دارد.
همچنان طالبان درشب ١٣ميزان برشهر ميمنه حمله کردند وخودرا تانزديک محبس رسانيدند که بعداز درگيرى شديد و متحمل شدن تلفات، مجبور به عقب نشينى گرديدند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.