"حکومت مکلف به دستگيرى و مجازات عاملان سربريدن ها است"

باميان (پژواک،٢٠عقرب٩٤): فعالان مدنى و والى باميان، حکومت به خصوص نيروهاى امنيتى را مکلف به دستگيرى و مجازات عاملان سربريدن هفت تن نمودند.
در گردهمايى که امروز در دفتر مجمتع جامعه مدنى (مجما) درشهر باميان برگزار شد، آنها ضمن ابراز همدردى با خانواده هاى قربانيان گفتند که حکومت دراين رابطه خاموش نباشد.
حسين داد احمدى رييس (مجما) به آژانس خبرى پژواک گفت که حکومت، قاتلان اين رويداد خونين و تکاندهنده را دستگير و مجازات کند و درتدفين اين هفت تن سهم بگيرد.
به اساس گزارش ها، افراد مسلح داعش، ماه گذشته هفت تن از باشندگان ولسوالی جاغوری ولايت غزنى را ربوده بودند  که در١٧عقرب، در جریان درگیری های مسلحانه گروه های به رهبرى ملا اخترمحمد منصور و ملا منصور دادالله؛ جنگجویان مسلح داعش، افراد ربوده شده را درمنطقه سر دری ولسوالی ارغنداب زابل سر بریدند.
در میان قربانیان، سه زن و یک دختر خردسال نيز شامل اند.
همچنان عصر امروز طاهر زُهيروالى  باميان در نشست خبرى، اين سربريدن ها را به شدت تقبيح و يک عمل غير انسانى خواند وگفت: "حکومت به خصوص نيروهاى امنيتى مکلف اند که عوامل کشتار هفت تن را که طفل و زن هم شامل آنها بوده و همه مسافرين بودند، به پنجۀ قانون بسپارند."
وى دراين نشست که مسوولان امنيتى، معاون ولايت و رييس امنيت ملى باميان نيز شرکت داشت، علاوه نمود که مظاهرۀ مسالمت آميز حق مردم است و مردم بايد صداى دادخواهى خود را به حکومت برسانند.
اين درحالى است که ديروز صدها تن به شمول نهادهاى مدنى و حقوق بشر، درشهر باميان مظاهره نموده و عاملان کشته شدن هفت تن را تقبيح کردند و دولت را درعدم نجات دادن آنها از چنگ افراد داعش مقصر شمردند.
گفتنى است که امروز هزاران تن به شمول زنان، درشهر کابل راهپيمايى نموده و با تجمع در مقابل ارگ، خواستار استعفاى رهبران حکومت و دستگيرى و مجازات عاملان اين سربريدن ها شدند.

 

 

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.