نور: له نظام سره اړيکې نه شم پرې کولى، څه چې مشران غواړي هغه به کوم

مزار شريف (پژواک، ١٨ ميزان٩٤): عطا محمد نور سرپرست ولايت بلخ ميگويد که شهر کندز به علت مديريت نادرست و ناآگاهى، سقوط کرده است.
وى اين گفته را امروز در اجلاسى به مناسبت خداحافظى ظاهر وحدت معاون ولايت بلخ که حالا به حيث والى سرپُل تعيين شده است، در شهر مزارشريف ابراز داشت.
 نور با اشاره به ناامنى هاى اخير در ولايات شمال به ويژه سقوط شهر کندز گفت که شهر کندز، به علت مديريت نادرست و ناآگاهى سقوط کرده است. اما وى روشن نساخت که اين مديريت نادرست، ازطرف کى انجام شده وکى دراين رابطه معلومات نداشت.
 سرپرست ولايت بلخ افزود: "هيچ امکان ندارد که باموجوديت تعداد زيادى از نيروهاى دولتى مجهز، سه صد طالب، لُچک و قاتلان بيايند وشهر را تصرف نمايند."
 اين درحالى است که وزارت امور داخله ميگويد که تاحال درعمليات شهر کندز، بيش از پنجصد طالب مسلح کشته ومجروح شده اند.
طالبان، شهر کندز را درششم ميزان تصرف نمودندو نيروهاى دولتى بعد ازسه روز، اکثر ساحات شهر را از تصرف طالبان خارج نموده؛ اما هنوزهم  طالبان برخى مناطق را زير ادارۀ خود دارند.
سرپرست ولايت بلخ، شايعات و اتهاماتى را رد کرد که گويا وى در قبال رويداد کندز خاموش است و هيچ اقدامى نمى کند.
وى گفت: "من تنها درمورد کندز نه، بلکه در رابطه به تمام ولايات شمال قبل ازعيد قربان به رييس جمهور، رييس اجرايى و رييس شوراى امنيت ملى، مشورۀ عمليات را دادم که با استقبال آنان مواجه گرديد، تعهداتى هم نمودند؛ اما بر آن عمل نکردند."
به گفتۀ نور، حالا هم به خاطر حفاظت کشور به جنگ آماده  ومطمين است وميخواهد که به خارج از بلخ در ساير ولايات نيز عمليات نمايد؛ اما رييس جمهور و رهبران ديگر اجازه ندادند.
 سرپرست ولايت بلخ گفت: "بدون دستور رهبران حکومت و قطع روابط با نظام، بيرون از ولايت خود برضد دشمنان  جنگ کرده نمى توانم."
 وى درمورد امنيت ولايت بلخ به مردم اطمينان داد و افزود که باوجودى که در داخل ولايت مخالفان سياسى دارد و برايش مشکل ايجاد ميکنند؛ اما امنيت را در بلخ مستحکم نگهداشته است.
 نور علاوه کرد که عمليات موفقانه را در ولسوالى هاى خُلم و چهاربولک درسرحد کندز و کوه هاى البرز ولايت بلخ انجام داده واين ساحات را از وجود مخالفان مسلح تصفيه نموده است.
سرپرست ولايت بلخ از نيروهاى ملى امنيتى تقدير نموده و خاطرنشان کردکه اين نيروها، حالا آنقدر امکانات دارند که دشمن را سرکوب کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.