"طالبان در حمله بر شهر ميمنه يکصد کشته و مجروح داده اند"

میمنه (پژواک، ۱٣ میزان ۹۴): مقام هاى محلى ميگويند که طالبان در جريان حمله بر شهر ميمنه مرکز ولايت فارياب حدود يکصد کشته و مجروح داده و از شهر رانده شده اند.
اين حمله ساعت ٨ شب گذشته از چهار سمت صورت گرفت و طالبان با داخل شدن در مربوطات نواحى اول، هشتم و نهم بانيروهاى امنيتى درگيرى نمودند.
عبدالستار بارز، معاون والى فارياب در نشست خبرى امروز گفت که در جريان درگيرى ها تعداد تلفات و جراحات طالبان به يکصد تن ميرسد که شيخ ولى جان، عضو شوراى کويته و تبعۀ پاکستان و مولوى حبيب الله والى جديدالتقرر آنها شامل کشته شده گان است.
بارز ميگويد که رييس جمهور اشرف غنى و وزراى سکتور دفاعى شب گذشته تا صبح با مسوولان محلى فارياب در تماس بوده و اوضاع را بررسى ميکردند.
وى تعداد دقيق تلفات طالبان را مشخص نکرد و علاوه نمود: ((طالبان از شهر ميمنه رانده شدند و توان مقابله با نيروهاى امنيتى را از دست داده اند.))
اما سمونوال بريالى شيريار پروانى، آمر امنيت قوماندانى امنيۀ فارياب گفت که بر اساس اطلاعات، تا کنون از کشته شدن ٢٣ طالب و جراحت ١٣ تن ديگر در جنگ ميمنه اطلاع يافته و برخى اجساد آنها به دست نيروهاى امنيتى افتاده است.
به گفتۀ پروانى، در اين رويداد به نيروهاى امنيتى و افراد ملکى تلفات وارد نشده است.
طالبان تا کنون در اين رابطه چيزى نگفته اند.
سيد عبدالباقى هاشمى، رييس شوراى ولايتى فارياب به آژانس خبرى پژواک گفت که از نيروهاى امنيتى در دفاع از شهر ميمنه تقدير ميکنند و در کنار آن نقش نيروهاى خيزش مردمى در اين جنگ نيز برجسته بوده است.
به گفتۀ وى، نيروهاى امنيتى دوبار دروازه هاى ورودى شهر را ترک کردند، اما نيروهاى خيزش مردمى به حمايت آنها شتافته و طالبان را عقب زدند.
هاشمى با ذکر اينکه طالبان با شکست فراموش ناشدنى مواجه گرديده، علاوه نمود که دولت بايد نيروهاى امنيتى را تسليح و تجهيز بيشتر نمايد.
مسوولان امنيتى ميگويند که طالبان تا نزديک محبس شهر ميمنه رسيده و پلان رهايى محبوسين را داشتند که ناکام شدند.
خبرنگار پژواک گزارش داد که مردم از خانه هاى خود بيرون شده، دکان ها باز گرديده و شهر حالت عادى به خود گرفته است.
 گفتنى است که جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى دوماه قبل به فارياب رفت وباگرفتن رهبرى سوق وادارۀ نيروهاى امنيتى ومردمى، ساحات تحت ادارۀ طالبان درولسوالى هاى المار، قيصار، پشتونکوت، شيرين تگاب و خواجه سبز پوش را تصفيه نمود و به طالبان تلفات سنگين وارد گرديد.
وى حدود سه هفته در آنجا بود، اما پس از برگشت به کابل، طالبان تمام ساحات از دست رفته را دوباره تصرف کرده و تاحدى که شب گذشته خود را به داخل شهر ميمنه رسانيدند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.