دو منطقه ستراتیژیک در فارياب به کنترول دولت در آمد

میمنه (پژواک،٢٢اسد٩٤): مسوولان محلى از تصرف دو منطقه ستراتیژیک خواجه کنتی و شاخ  در ولسوالی قیصار ولايت فارياب از طالبان خبردادند.
عبدالستار بارز معاون و سرپرست ولایت فاریاب ميگويد که عملیات نیروهای مشترک به رهبری اردوی ملی امروز آغاز شد و ساعتی قبل مناطق خواجه کنتی و بازار شاخ را با قریه هاى همجوارش تصرف نموده و تلفات سنگینی بر طالبان وارد کرده اند.
وی ، ارقام دقیق از تلفات طرفین درگیر نداد و به آژانس خبرى پژواک گفت که ،نیروهاى  تازه وارد منطقه شده و هنوز گزارش دقیق را نداده اند.
در همین حال سید عبدالباقی هاشمی رییس شورای ولایتی که در خط اول جبهه جنگ قرار دارد،میگوید که ‌نیروهای دولتی به همکاری نیروهای مردمی  صبح امروز عملیات را از سه استقامت ( تگاب ایرک ، بارکزی و ارکلیک ) بالای بازار شاخ آغاز نمودند.
هاشمی گفت که علاوه بر بازار شاخ مناطق غوره ، زیارتگاه ، یکه باغ ، تویمست ، زعفران و ده ها قریه دیگر تصفیه گردیده و طالبان با دادن تلفات سنگین به کوه های تیربند ترکستان متواری شدند.
خواجه کنتی در برگیرنده ۲۰ قریه است ، دو سال قبل و بازار شاخ که یک محل عایداتی است با قریه هاى  یاد شده، یک و نیم سال پیش به دست طالبان سقوط کرده بود.
رييس شوراى ولايتى  نیز از ارقام دقیق تلفات طالبان اظهار بی اطلاعی کرد ، اما گفت که یک پولیس ملی در جنگ و دو فرد ملکی از اثر اصابت راکت مخالفان در یک منزل  کشته شده و یک پولیس زخم برداشته است.
یک متنفذ قیصار که نخواست نامش ذکر شود، تصرف بازار شاخ و قریه همجوار آن را توسط نیروهای دولت تائید میکند ، اما میگوید که هنوز خواجه کنتی به دست طالبان قرار دارد.
وی گفت که ، حدود ۲۵ طالب مسلح که در جریان جنگ تسلیم شده بودند به  مرکز قیصار انتقال گرديده اند.
یک منبع در کلینيک صحی قیصار می گوید که تا کنون دو زخمی از نیروهای امنیتی غرض تداوی انتقال یافته است.
طالبان تاحال دراين رابطه چيزى نگفته اند.
مناطق ستراتیژیک خواجه کنتی و شاخ در حالی  به کنترول دولت در می آید که جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری از یک هفته بدینسو غرض مشورت و رهنمایی نیروهای امنیتی شامل عملیات در ولسوالی قیصار بوده و به طالبان هشدار داده است که  اگر تسلیم  نشوند توسط نیروهای دولتى وهمکارى نيروهاى مردمى سرکوب خواهند شد.
قبل ازاين منطقۀ مهم قرايى و تربت در ولسوالى المار نيز به تصرف نيروهاى دولتى درآمده است.
 
 
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.