جنرال دوستم لباس نظامى پوشيد

میمنه(پژواک،۱۹ اسد٩٤): معاون اول رييس جمهور در خط مقدم جبهه در فارياب، لباس نظامى به تن نموده و پايگاه اصلى والى نامنهاد طالبان، به قومانده مستقيم وى به تصرف نيروهاى امنيتى درآمد.
هفتۀ گذشته جنرال عبدالرشيد دوستم، در جمعى از نيروهاى امنيتى در ولسوالى قيصار گفته بود که وى به حيث معاون رييس جمهور به فارياب آمده، مليشه سازى نمى کند و به مردم و نيروهاى امنيتى مشوره ميدهد و رهنمايى ميکند.
وى افزوده بود: "با لباس مُلکى با شما هستم و اگر طالبان سلاح خود را برزمين نگذارند، با همين نکتايى آنها را از بين خواهم برد."
اما امروز در لباس نظامى در خط مقدم جبهه قرار گرفت.
داکتر نقیب الله فایق عضو ولسی جرگه میگوید که جنرال دوستم، برسر تانک با لباس نظامى درکنار نيروهاى امنيتى در ولسوالى المار ديده شده است.
فایق  به آژانس خبرى پژواک گفت: "نيمه هاى شب، جنرال دوستم شخصاً در كنار سربازان نيروهاى امنيتى رفت و قومانده تصرف لانه هاى طالبان را صادر نمود كه تا صبحگاهان، چندين منطقه  تصفيه گرديده است."
اين عضو ولسى جرگه علاوه کرد که منطقه ميرشادى که زادگاه و پايگاه اصلى قارى صلاح الدين والى نامنهاد طالبان و اتباع خارجى از جمله ازبكستانى ها بود، به قومانده مستقيم معاون اول رياست جمهورى به تصرف نيروهاى امنيتى درآمده است.
به گفتۀ وى، منطقۀ تربت  ولسوالى المار که سه سال در تصرف طالبان بود نيز تصفيه گرديده و در اين جنگ؛ در كنار معاون اول، دو فرزندش يارمحمد و باتور دوستم  كه تحصيلات نظامى را دنبال مينمايند، دوشادوش پدرشان و سربازان حكومتى در لباس نظامى ديده ميشدند.
فايق علاوه کرد که جنرال دوستم به مردم قريه هاى تصفيه شده، با دست هايش مواد غذايى توزيع نمود.
اين درحالى است که در صفحات اجتماعى فيسبوک، برخى مردم از رييس جمهور و رييس اجرايى حکومت انتقاد نموده و نوشته اند که آنها در فکر تقسيم قدرت هستند؛ اما جنرال دوستم در خط مقدم جنگ در کنار نيروهاى امنيتى قرار دارد.
يک منبع امنيتى که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که دراين عمليات، منطقه قره تپۀ المار نيز از تصرف طالبان خارج شده است.
منابع امنيتى گفته اند که دراين عمليات، به طالبان تلفات وارد گرديده که جزئيات آن، بعداً توضيح داده خواهد شد.
قابل ذکر است که منطقۀ قرايى المار که شامل ده ها قريه و نفوس تخمينى ٣٠ هزار نفرى است، هفتۀ گذشته، مجدداً به تصرف دولت درآمده است. اين منطقه به تاريخ ٢٢ سرطان سال جارى به دست طالبان افتاده بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.