Dostum warns Taliban to surrender

میمنه (پژواک،١٣ اسد ٩٤): عبدالرشيد دوستم معاون اول ريیس جمهور هشدار داده است که چنانچه طالبان اسلحۀ خود را کنار نگذارند و صلح را نپذیرند، از بین برده خواهند شد.
جنرال عبدالرشید دوستم، این موضوع را امروز در گردهمایی نظامیان افغان در ولسوالی قیصار فاریاب بیان کرد.
وی گفت: " شايعاتى وجود دارد که گويا من بخاطر مليشه سازى و راه اندازى بعضى حرکت هاى قومى و سمتى به فارياب آمده ام، که من اين شايعات را رد می کنم؛ من معاون اول و سرپرست رياست جمهورى هستم و تمام نيروهاى امنيتى تحت امرمن است و نياز به مليشه سازى ندارم."
جنرال دوستم تاکید کرد که به هدايت محمد اشرف غنی رئیس جمهو و شوراى امنيت ملى، به به این ولایت آمده است تا وضعيت را بررسى و مشکلات موجود را حل کند.
این مقام ارشد دولت افزود: "طالبان در جنگ با نیروهای امنیتی افغان در ولایت فاریاب شکست خورده اند؛ چهار هزار طالب آمادگی جنگ را گرفته بودند و اگر جلو آنان گرفته نمی شد، چالش های زیادی را خلق می کردند."
دوستم با اشاره به مرگ ملا محمد عمر گفت: "من يکسال قبل از مرگ ملا عمر خبر بودم؛ اما سران طالبان خبر نداشتند و به دستور بيگانه ها با نيروهاى امنيتى می جنگیدند."
وی در واکنش به اظهارات اخیر منسوب به ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان که بر ادامه جنگ در افغانستان تاکید کرده است گفت: "ازملا منصور شناخت کافى دارم  و با وى در تماس بودیم. از او و همه طالبان می خواهم که سلاح شان را برزمين گذاشته و به جنگ خاتمه بدهند."
معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه آغوش دولت برای طالبان باز است، از اعضای این گروه خواست تا به روند صلح بپیوندند؛ در غیر آن صورت، توسط نیروهای امنیتی کشور از بين برده خواهند شد.
 دوستم گفت: "بعد از پاکسازى ولايت فارياب، اگر طالبان دوباره به حملات شان ادامه بدهند، با نکتايى و دريشى در کنار نيروهاى امنيتى ايستاده می شوم و آنان را می کشم."
جنرال قدم شاه شهيم لوى درستيز اردوی ملی نیز گفت که درعملیات شمشیر که از سوم اسد در ولسوالى های مختلف فارياب راه اندازى شده است، تا کنون دست کم ٣٠٠ مخالف مسلح از جمله اتباع ازبکستان، پاکستان و چيچن کشته و زخمى شده اند.
افزون بر این، به گفتۀ وی برخى مناطق فارياب که درتصرف مخالفان مسلح قرار داشت، به همکارى نيروهاى خيزش مردمى پاکسازی شده است.
جنرال شهیم با بیان اینکه طالبان در اکثر ولایات کشور سرکوب شده اند، خاطرنشان کرد که جنگ جاری در کشور، از سوی استخبارات کشورهای منطقه به پیش برده می شود.
در پایان این گردهمایی، ده هاتن از سربازان و افسران اردوی ملی، از سوی معاون اول رئیس جمهور مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.