Taliban pressure Daesh commander into fleeing Logar

پل علم (پژواک، ٦ اسد ٩٤): مقامات لوگر ميگويند که سعد امارتى مسوول گروه داعش در اين ولايت، بعد از فشارهاى شديد طالبان، منطقۀ خود را رها کرده و به کدام طرف نامعلوم فرار نموده است.
حسيب الله ستانکزى رييس شوراى ولايتى لوگر ميگويد که سعد امارتى، يک انسان ظالم و بى رحم است که در قتل ده ها فرد ملکى دخيل بود.
ستانکزى به تاريخ( ٦ اسد) به آژانس خبرى پژواک گفت که سعد امارتى، مسوول افراد مسلح گروه داعش در سطح لوگر بود که در منطقۀ دوبندى ولسوالى خوشى، سکونت داشت.
به گفتۀ موصوف، امارتى علاوه بر ولسوالى خوشى، در بعضى مناطق ازره، چرخ و پل علم مرکز اين ولايت نيز فعاليت هايى انجام ميداد.
ستانکزى افزود: "امارتى از يک سال گذشته بدينسو، رهبرى افراد مسلح داعش در اين ولايت را بر عهده داشت و علاوه بر افغان ها، افراد مسلح عرب، چيچن، پاکستانى و ازبک نيز با وى همراه بودند."
به گفتۀ وى، موصوف با مردم عام مناطق تحت تصرف خود، رفتار زشت انجام مى داد و بدون لت و کوب و کشتار آنها کار ديگر نداشت.
رييس شوراى ولايتى گفت که اخيراً طالبان مسلح، فشارهاى خود را  بر گروه داعش به ويژه بر سعد امارتى مسوول آنها بيشتر کرده بودند.
حسيب الله ستانکزى افزود که سعد امارتى، به اساس اين فشارها بدون کدام مقاومت و جنگ، چند روز قبل تمامى اسلحۀ خفيفه و ثقيله و مهمات خود را به طالبان رها کرده و خود وى به کدام طرف نامعلوم فرار کرده است.
به گفتۀ وى، طالبان مسلح تاکنون تمامى مناطقى را تصرف کرده اند که در جريان يک سال گذشته در کنترول  گروه مسلح داعش قرار داشت.
تواب الدين يکى از سران قومى و باشنده منطقۀ دوبندى  ولسوالى خوشى، به پژواک گفت که امارتى از منطقه فرار کرده است.
وى افزود که امارتى، يک  آدم ظالم است و علاوه بر دوبندى، باشندگان مناطق ديگر ولسوالى خوشى نيز از مظالم وى به تنگ آمده بودند.
وی گفت: "امارتى همراه با افرادش از يک هفتۀ گذشته بدينسو، از منطقه فرار کرده و حالا قارى اشرف يکى از قوماندانان طالبان مسلح، بر مناطق مذکور تسلط دارد."
عبدالحميد حامد ولسوال خوشى نيز تاييد کرد که افراد مسلح داعش و مسوول آنها، منطقه را از ترس طالبان رها کرده و از منطقه فرار نموده اند.
وى به پژواک گفت طالبان مسلح پلان داشتند که منطقۀ سکونت امارتى را از چند طرف هدف حمله قرار دهند و موصوف را کشته و يا زنده بازداشت نمايند؛ اما  موصوف بعد از  اطلاع يافتن در اين مورد، از منطقه فرار کرده است.
ولسوال افزود: "سعد امارتى، بخش بيشتر ولسوالى را تصرف کرده بود و بر مردم ظلم ميکرد؛ اما دوتن از سرگروپان وى، بعد از فرار از سوى امنيت ملى در پل علم بازداشت شدند."
 قابل ذکر است که نام اصلى امارتى، هادى است و موصوف در سال هاى گذشته، از قوماندانان مشهور طالبان در اين ولايت شمرده مى شد که در اثر يک سلسله اختلافات با طالبان، سال گذشته با گروه داعش يکجا شد.
طالبان و  گروه داعش، تاکنون در مورد چيزى نگفته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.