والى جديد باميان توام با مظاهرۀ مخالفان خود معرفى گرديد

باميان (پژواک،١٠سرطان٩٤): طاهرزُهير درحالى به حيث والى جديد باميان رسماً معرفى شد که مخالفان وى به شمول شمارى از وکلا تجمع کرده و برضد وى شعار مى دادند.
ادارۀ مستقل ارگان هاى محلى، ماه گذشته زُهير را به حيث والى تعيين نمود؛ اما وى به علت مخالفت وکلاى باميان اشغال وظيفه نکرده بود.
امروز وى ازطريق هوا در ترکيب هيئتى وارد باميان شد و زمانى که داخل دفتر خود مى گرديد، محمد اکبری، صفورا ایلخانی وسید فکور بهشتی اعضاى ولسى جرگه که از بيش از بيست روز بدينسو خيمه تحصن برافراشته اند، با ده ها تن از هواداران شان تجمع اعتراض آميز نمودند.
والى درمراسم معرفى خود به کارمندان ولايت گفت که ممکن است که در يک حزب کار کرده باشد؛ اما کارش حزبى، قومى و سمتى نبوده و ديدگاهش در برابر همۀ مردم باميان، يکى است.
وى افزود: "باميان جامعۀ تک صدايى نيست، خوبى درهمين است که هر کس ميتواند حرف خود را بزند؛ هم موافقين وهم مخالفين وجوددارد و مخالفت مانع کارم نمى شود."
زهير علاوه کرد که مبارزه با فساد در اولويت کارش قرار دارد و در بخش هاى معارف، صحت و رسانه ها نيز تلاش ميکند که وضعيت آن بهتر شود و اميد است که در هماهنگى و مشارکت با مردم، کار ها را به پيش ببرد.
والى جديد باميان در رشتۀ جامعه شناسى از پوهنتون خصوصى کاتب سند ليسانس و ماسترى کسب نموده است. وى درانتخابات رياست جمهورى سال ١٣٩٣ منحيث يکى از سخنگويان تيم تحول و تداوم به رياست  اشرف غنى، فعاليت ميکرد.
اما صفورا ايلخانى عضو ولسى جرگه گفت که امروز، آنها با ده ها تن از مردم در مقابل دفتر ولايت تجمع نموده و هدف شان اين بوده که والى جديد را نمى خواهند.
ايلخانى به آژانس خبرى پژواک افزود: "ما قبلاً هم گفته بوديم و حالا هم تاکيد مى کنيم که والى جديد، شخص تندرو است وما مخالف وى هستيم."
اما عبدالمالک صديقى معين ادارى و مالى ادارۀ مستقل ارگان هاى محلى که والى جديد را معرفى نمود، گفت که اين اداره به حکم رييس جمهور، تمام واليان را معرفى ميکند و اين يک روند عادى است.
صديقى ابراز اميدوارى نمود که والى جديد، بتواند به مردم کارکند و بين مردم باميان و دولت هماهنگى ايجاد نمايد.
اين درحالى است که دو روز قبل، سه عضو ولسى جرگه با ده ها تن از هواداران خود به عنوان مخالفت، به دروازۀ دفتر والى باميان قفل انداختند که اين کار با اعتراض مسوولان محلى مواجه گرديد.
محمد اکبری عضو ولسى جرگه گفته بود که قفل زدن دروازه ولایت، به معنای این است که اگر والی جدید بیاید، توان آنرا دارند که وى را نگذارند که وظيفه اجرا نمايد.
اين نمايندۀ منتخب مردم باميان در ولسى جرگه گفته بود که  والى جديد، بنابر سابقه کاری که در این ولایت دارد، مردم را دچار مشکلات فراوان خواهد ساخت و رییس جمهور در مورد تقررى وى تجدید نظر کند.
قبل ازاين، احزاب سیاسی بامیان شامل حزب وحدت اسلامی، حزب حق وعدالت، حزب پیوند ملی، حرکت اسلامی و جنبش ملی افغانستان، طی نشستى حمایت خود رامبنی بر حکم ریيس جمهور با تقرر والى جديد بامیان اعلام کرده و از ریيس جمهور خواسته بودند که هر چه زودتر والی جدید را به بامیان بفرستدتا خلاى به وجود آمده پُر شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.