بين مردم محل و کوچى ها در دايکندى درگيرى رُخ داد

نيلى(پژواک،٩سرطان٩٤): بر اثر درگیری بین اهالی قریه ملمه در ولسوالی میرامور ولايت دايکندى و کوچی ها، یک باشندۀ محل به قتل رسيد و یک کوچی زخم برداشت.
غیرت جواهرى، عضو شورای ولایتی دایکندی می گوید که روز گذشته تعدادى از کوچی هابه علفچرهای قریه ملمه رفتند و زمانى که باشندگان محل از این کار جلوگیری نمودند، بين طرفين درگيرى صورت گرفت که يک باشندۀ محل جان باخت و يک کوچى مجروح گرديد.
جواهرى به آژانس خبرى پژواک گفت کسانی که به باشندگان قریه حمله کرده اند، کوچی نیستند بلکه طالبانی هستند که به شکل کوچی درآمده و اینک قصد دارند که به ولایت دایکندی نفوذ نموده و در دایکندی ناامنی ایجاد کنند.
خداداد باشنده محل گفت: "در علفچرها گوسفندا دیده می شد، مردم رفتن که ببینن چی خبر و کی است که به علفچرها آمده؟ یک سات طول کشید که صدای فیر مرمی شنیده شد و بین کوچی ها و مردم جنگ شد و مردم دست خالی بودن وکوچى ها مسلح."
وى علاوه کرد که بعداً در مقابل مسجد مردم جمع شدند و صدای گریه بلند شد و آنها با یک جسد برگشته بودند و می گفتند که یک نفر از کوچی ها هم زخمی شده است.
خداداد ادعا کردکه کوچی ها ده ها تن بودند و انواع سلاح را با خود داشتند.
سید محمد هاشمی ولسوال میرامور گفت که هیئتى به محل رويداد اعزام گرديده؛ اما تا کنون جزئيات آن گزارش نشده است.
همچنان مل پاسوال خداداد آگاه قوماندان امنیه دایکندی گفت که پیش از وقت است که در مورد جزئیات ارايه نمايد.
منازعات  برسر علفچر، از سالها بدينسو بين مردم محل مربوط قوم هزاره وکوچى ها در ولايات ميدان وردک نيز جريان دارد که درنتيجه آن، از هردو طرف ده ها تن کشته و زخمى شده اند .
هفتۀ گذشته براثر درگيرى درولسوالى حصۀ اول بهسود ميدان وردک، دوتن از طرفين کشته شد و دو تن جراحت برداشت.
اين وضعيت، روز به روزحاد شده ميرود و رييس جمهوراشرف غنى، ديروز مسئله حل منازعه ميان کوچی ها و ده نشينان را به حضرت صبغت الله مجددی سپرده وطى  پيامى ازوی خواسته است که دراين رابطه در اسرع وقت اقدام نمايد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.