ده ها تن از متنفذين کوچى ها خواستار رهايى انگار توخى شدند

ميمنه (پژواک، ٦ سرطان ٩٤): ده ها تن از متنفذین قوم کوچی از ولسوالی های مختلف فاریاب، در مقابل ساختمان ولایت در شهر میمنه تجمع کرده، خواهان رهایی انگار توخی عضو سابق شورای ولایتی فاریاب هستند.
این متنفذین که تعداد شان به یکصد تن میرسد، میگویند که آنها به نمایندگی از هزاران کوچی ولسوالی های دولت آباد، شیرین تگاب، پشتونکوت، المار، قیصار و غورماچ آمده اند؛ اگر رهبری ولایت در رابطه به گرفتاری انگار توخی، پاسخ قناعت بخش ندهد، دست به مظاهرۀ گسترده خواهند زد.
انگار توخی، عضو سابق شورای ولایتی و نماینده کوچی هاى فاریاب و پسر خانم بلقیس سناتور انتصابی دور ١٥ مشرانوجرگه است، که روز گذشته به اتهام همکارى با طالبان توسط پولیس از منزلش بازداشت گردید.
ارباب سرور متنفذ کوچی های قیصار گفت که انگار وکیل و بزرگ قوم است، نمیداند که به خاطر کدام جرم وی را از منزلش بازداشت کرده اند.
نامبرده افزود که بازداشت انگار، یک توطئه سیاسی و تهمت است، دولت باید دلیل گرفتاری وی را روشن سازد؛ در غیر آن مظاهرۀ گسترده خواهند کرد؛ به کابل میروند، هرچه خواسته باشند انجام میدهند.
بخار از ولسوالی شیرین تگاب گفت که انگار، در پنج سال وکالتش در شورای ولایتی، خدمات زیادی را برای کوچی ها انجام داده که هیچ وکیل دیگر نکرده است.
وی افزود: "انگار توخی، وسیله ارتباط کوچی های فاریاب با کوچی های شمال و کشور است؛ بازداشت وی، توهین به تمام کوچی ها است."
در خبرنامه اى که از سوی دفتر مطبوعاتی پولیس فاریاب منتشر شده، در آن از سمونوال سربلند هشام مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی پولیس فاریاب نقل شده است که اسامی انگار توخی عضو سابق شورای ولایتی، در یک عملیات ویژۀ مبارزه با جرایم جنایی به ارتباط قضیه قتل یک نوجوان و قضایايی چون همکاری با طالبان، ضرب وشتم پولیس، تهیه اسناد تابعیت جعلی، کلاه بردارى واخاذی های غیر قانونی بازداشت گردیده است.
هشام گفته است که فرد بازداشت شده، قاتل و یک فرد یاغی بود؛ در موارد مختلفی با استفاده از نام مادرش که سناتور انتصابی بود، مانع تطبیق قانون در فاریاب میگردید و این بار، برعلاوه قضیه قتل، در قضیه زنا نیز دخیل بوده است.
صحاب الدین برادر امید الله نوجوانی که هفته قبل به قتل رسید و جسدش از حومه شهر میمنه به دست آمد، به آژانس پژواک گفت که برادرش، به شکل وحشیانه توسط انگار به قتل رسیده است .
وی از دولت در مورد خون برادرش عدالت خواسته، افزود که درصورت عدم تطبیق قانون، خون برادرش را خودش خواهد گرفت.
محمد داور برادر انگار، ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه برادرش، انگیزۀ بازداشت وی را سیاسی عنوان نموده، گفت که مجرم به هر سطحی و هر شخصی که باشد، باید به پنجۀ قانون سپرده شود؛ باید تحقیقات همه جانبه وبی طرفانه صورت بگیرد.
گفتنی است که پس از دریافت جسد امید الله نوجوان، یک دختر با برادرش در پیوند به قتل اميدالله، در بازداشت قرار دارند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.