Construction work on key bridge begins in Farah

فراه (پژواک،٢١جوزا ۹۴): يک پُل بزرگ به هزينۀ هفتاد و يک ميليون افغانى در مرکز ولايت فراه، ساخته می‌شود که سه ولسوالی را با مرکز فراه وصل می‌کند.
کار اعمار اين پل، ديروز در منطقه "ریگی" مرکز این ولایت آغاز يافت.
ظاهرشاه خادم ريیس اقتصاد فراه گفت که این پل، به طول دو صد متر و عرض ٥ متر با داشتن ١٨ پايه در مدت ١٥ ماه ساخته خواهد شد.
خادم گفت که این پُل، از سوی برنامه راه سازی روستایی(NRAP) وزارت احیا و انکشاف دهات، به هزينه ٧١.٤ میلیون افغانی ساخته می شود.
همچنان به گفته او، در امتداد اين پل  دو کیلومتر سرک قيرريزى و ٩ پلچلک نيز اعمار می گردد.
انجنیر عبدالروف رئیس احیاء و انکشاف دهات فراه ساخت این پل را براى مردم فراه خيلى مهم خوانده گفت که با ساخت این پل، مشکلات ترانسپورتى ولسوالی های پشترود، خاکسفید و برخى مناطق ولسوالى بالابلوک و مرکز فراه حل می شود.
خیرمحمد نورزی نماینده مردم پشترود و معاون شورای ولایتی فراه گفت که در حال حاضر، يک پل در ساحه "باغ پل" مرکز فراه وجود دارد؛ اما از مسیر باشندگان پشترود و خاکسفید دور است.
موصوف خاطرنشان کرد که با اعمار اين پل، ٢٠ تا ٣٠ کيلومتر راه ولسوالى هاى يادشده کوتاه می‌شود .
محمد آصف ننگ والی فراه حين افتتاح کار اين پروژه گفت: "ساختن پل ریگی یکی از وعده های ما بود که برای مردم فراه داده بودیم، که خوشبختانه امروز شاهد آغاز کار عملی آن می باشیم."
ننگ، اعمار این پل را در بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشندگان ولسوالی های پشترود، خاکسفید و بالابلوک مفید و موثر دانست.
والی فراه بدون ارایه جزئيات گفت که در آینده، کار پروژه هاى مهم ديگر نيز در اين ولايت آغاز خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.