Never talked to Pakistan on Durand Line: Ghani

کندهار (پژواک، ١٩ جوزا ٩٤): رييس جمهور اشرف غنى ميگويد که در مورد خط ديورند، با پاکستان صحبت نکرده و نه هم همچو موضوعات از صلاحيتهاى وى ميباشد.
رييس جمهور اين اظهارات را امروز (١٩ جوزا) در سفر خويش به ولايت کندهار در يک جلسۀ بزرگ در قصر منديگک بيان داشته است.
صميم خپلواک سخنگوى والى کندهار به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين نشست، اعضاى هئيت همراه رييس جمهور، مقامات نظامى و ملکى محلى کندهار، متنفذين، بزرگان قومى و اعضاى جامعه مدنى اشتراک داشتند.
رييس جمهور در سخنرانى خود به اين جلسه، در مورد مشکلات ولايت کندهار، روابط با پاکستان، پروسۀ صلح و تعهدات خود صحبت کرد.
غنى در مورد پاکستان گفت که اين کشور از چندين سال به اينسو با افغانستان در يک جنگ نا اعلان شده قرار دارد که در قدم نخست بايد به اين کشور صلح صورت گيرد.
وى افزود: " در مورد موضوع ديورند هيچگاه با پاکستان صحبت نکردم و نه هم صلاحيت اين حرفها را دارم، تنها ملت صلاحيت اين موضوع را دارد."
رييس جمهور غنى در مورد تفاهنمامه با ادارۀ استخبارات پاکستان گفت که اين يک موضوع ميان ادارات استخباراتى هر دو کشور بوده؛ اما هنگاميکه بر ضد آن تبليغات افزايش يافت، بعد از مسووليت  آن خودش به عهده گرفت.
وى افزود: " در مورد اين تفاهمنامه اجماع ملى صورت مگيرد و بعد از آن با نظر داشت به منافع ملى به امضاء خواهد رسيد."
رييس جمهور غنى در مورد صلح گفت که صلح با پاکستان يک موضوع بسيار مهم است.
به گفتۀ وى، در زمان حکومت حامد کرزى رييس جمهور سابق هر وقت که با يک مقام طالبان مسلح صورت گرفته و يا هم روابط برقرار شده، بعداً وى يا در اين کشور يا زندانى و يا هم کشته شده است.
رييس جمهور گفت که صلح به احساسات نمى آيد، بلکه براى اين کار به حوصله و تعقل ضرورت است و در مورد بايد فکر عميق صورت گيرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.