هواداران جنبش ملى خواستار برکنارى آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب شدند

ميمنه (پژواک،١٧جوزا۹۴): صدها تن از هواداران جنبش ملی اسلامی و جنبش جوانان، برضد آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب مظاهر کرده و خواستار برکناری وی شدند.
این مظاهره پس از آن صورت گرفت که موظفین امنیتی، موتر احسان الله قوانچ رییس شورای ولایتی جنبش جوانان فاریاب رادر حال بدرقه یکی از ورزشکاران که عضویت تیم ملی را در رشته پرورش اندام به دست آورده، بخاطر داشتن فلم سیاه در شهر میمنه توقف داده و پس از آنکه حرکت نمود، بالایش فیر کردند.
مسوولان و اعضای شورای جنبش و جنبش جوانان؛ آمر امنیت را قاتل، حامی فروشندگان مواد مخدر، آلۀ دست برخی حلقات ضد جنبش و یک شخص بی کفایت خوانده، گفتند که وی به منظور برهم زدن امنیت، حمایت از حلقات مشخص ، دامن زدن اختلافات و توهین کردن مردم به فاریاب فرستاده شده است.
عطا محمد فیضی رییس شورای ولایتی جنبش ملى اسلامى به رهبرى جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفت که افراد منسوب به آمر امنیت،. ریکشاهايی که  زنان و محصلین اناث را انتقال میدهند را در جاده ها توقف داده تلاشی میکنند، ترپال های شانرا پاره مینمایند وزنان و محصلین اناث را به وحشت انداخته اند؛ درحالیکه ریکشای حامل مردان را تلاشی نمى کنند.
فیضی گفت: "این حرکت آمر امنیت، براى مردم فاریاب قابل قبول نیست و بايد برکنار شود ."
به گفتۀ وى مسوولان ارگانهای امنیتی، که در گذشته افراد بی کفایت و ناکاره بوده و هستند، در فاریاب توظیف و به رتبه جنرالی نایل میشوند؛ درحالیکه مبارزین محلی در برابر مخالفان مسلح در دفاع از نظام جان میدهند، کسی یاد آنان را نمیکند.
رییس شورای ولایتی جنبش ملى اسلامى ادعا کرد که آمر امنیت دوسال قبل، دو تن از جوانان میمنه را در منطقه سبز ميمنه به قتل رساند  و سپس از ترس مردم فرار کرد؛ اما باز هم وی را در این ولایت فرستادند تا حکومت کند.
احسان الله قوانچ رییس شورای جنبش جوانان گفت که  اگر قرار باشد، موترهای شیشه سیاه منع و فلم ها پاک شود، در قدم نخست رهبری ولایت، مقامات امنیتی و شخص آمر امنیت شیشه موترها و رینجر های شان را پاک کنند، سپس اعضای جنبش جوانان  در یک روز با راه اندازی کمپاین از تمام وسایط فلم ها را پاک میکنند.
به گفتۀ وى، تمام ساحات فاریاب نا امن است، هیچ کس در هیچ جای احساس امنیت نمیکند؛ افراد از داخل شهر توسط حلقات معین اختطاف میشوند و پس از لت و کوب، با دادن پول رها میشوند و آمر امنیت واقف است و چرا بالای آنها فیر نمیکند؟
قوانچ گفت: "من ونمايندگان جنبش جوانان با آمر امنيت بعد ازظهر امروز نشستى داشتيم و آمر امنيت نسبت به کارى که کرده، معذرت خواست و وعده سپرد که کسانى را که بر من فير کرده، دستگير مى نمايد."
با سمونوال بريالى پروانى آمر امنیت چند بار تماس گرفته شد تا در رابطه به گفته های مسوولین جنبش پاسخ بدهد ؛ اما موصوف حاضر به صحبت نشد و با صدای خودش گفت که آمر امنیت مصروف است.
قوانچ خطاب به عبدالستار بارز سرپرست ولايت گفت: «اگر جلو آمر امنیت را بگیری، از تو منحیث والی حمایت میکنیم؛ در غیر آن سنگی را که برداشته نمیتوانی، بوسیده بجایش بمان و استعفا بتی .»
 امابارز گفت که بر اساس فیصله ریاست جمهوری، نیروهای امنیتی موظف شدند تا شیشه و فلم های سیاه را بدون استثنا از موتر ها پاک نمایند، که این اقدام با واکنش هايی روبه رو گردیده است.
سرپرست ولايت فارياب  گفت که وى با مسوولین جنبش ملى وجنبش جوانان و مسوولین قطعات امنیتی صحبت نموده و معترضين را به آرامش دعوت کرده است.
وى افزود که قرار است فردا نشستی به اشتراک مقام های امنیتی، شورای ولایتی، جامعه مدنی ، مسوولین احزاب ، وکلای نواحی و متنفذین قومى برگزار گردد؛ نخست شیشه های سیاه موتر های مقامات شکستانده شده فلم ها پاک میشود و بعداً این برنامه برديگران عملى خواهد شد.
سرپرست ولایت گفت: "اعمال فیصله ریاست جمهوری حتمی است."
از سوى ديگر، رهبری ولایت فاریاب از تیم ورزشی آشی هارا کاراته که در مسابقۀ بین ٢٠ ولایت در بخش مبارزه و تکنیک در کابل ٣٣ مدال  کمایی کرده، طی محفلی تقدير نمود.
عبدالوهاب مجیدی رییس المپیک فاریاب گفت مسابقه اى که بتاریخ اول جوزا بین  بيش از پنجصد   ورزشکار در کابل برگزار شد، تیم منتخب آشی هارا کاراته فاریاب علاوه بر ٣٣ مدال به مقام سوم نایل آمد.
وى افزود که در این مسابقه ٢٧ ورزشکار از فاریاب در دو بخش ( مبارزه و تکنيک ) شرکت کرده بودند که سه مدال طلا، چهار نقره و ٢٦ برونز به دست آورده اند.
مجيدى گفت: ((ورزشکاران فاریاب کسانی را شکست دادند که قبلاً عضویت تیم ملی را داشتند و از تجارب خوب برخوردار بودند .))
بر اساس معلومات رییس المپیک فاریاب ، بيش از ١٢٠٠ تن در رشته ورزش آشی هارا کاراته، دراين ولايت مصروف هستند  و هر روزی که میگذرد علاقمندی مردم بیشتر میگردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.