5 policemen dead in Samangan firefight

ایبک (پژواک،١٠ جوزا ٩٤): مخالفين مسلح دولت، پنج پوليس يک پوسته را در ولسوالى درۀ صوف پايين سمنگان کشته، يک تن را زخمى نموده و سلاح آنان را نيز با خود برده اند.
یک تن از باشندگان قریه بیانان ولسوالی دره صوف پایین که نخواست نامش گرفته شود، به آژانس خبری پژواک گفت که مخالفين مسلح دولت، حوالی ساعت ٢ شب گذشته در منطقۀ "کنده موشک" این ولسوالی، بر پوستۀ پوليس حمله نمودند.
به گفته وى، مخالفين مسلح بعد از حدود نيم ساعت درگيرى، شش پوليس موجود در اين پوسته را گرفتار نموده و از جمع آنها يک افسر و چهار پوليس را کشته و يک سرباز پوليس را سطحى زخمى کرده اند.
به گفتۀ موصوف؛ مخالفین مسلح، سلاح و مهمات پولیس اين پوسته را نيز با خود برده اند.
محمد هاشم سروری، عضو شورای ولایتی سمنگان، کشته و زخمى شدن شش تن يادشده را تاييد کرد؛ اما گفت که بعد از حمله مخالفين، حدود چهار ساعت درگيرى شده است.
موصوف گفت که اين پوسته به دليل نرسیدن کمک از مرکز ولسوالى به محل، سقوط کرده است.
این عضو شورای ولایتی، با متهم کردن مسوولین امنیتی به سهل انگاری افزود: "بیشتر از دو ماه می شود که ده ها تن از مخالفین دولت در قرای بیانان، دایکندی، بغک و دمکی ولسوالی دره صوف پایین حضور فزیکی پیدا نموده و در دره جمالک تجمع کرده بودند؛ اما تا حال از سوی مسوولین امنیتی، کدام اقدامی به خاطر سرکوبی آنان صورت نگرفته است."
محمدصديق عزيزى سخنگوى والى سمنگان نيز کشته شدن پنج پوليس و زخمى شدن يک تن آنان در حمله يادشده را تاييد کرد؛ اما افزود که در اين درگيرى، هشت طالب مسلح نيز کشته شده و پنج تن ديگر آنان زخم برداشته اند.
طالبان مسلح گفته اند که پوستۀ يادشده را تصرف نموده و شش پوليس موجود در پوسته را کشته اند.
همچنان آنها می‌گویند که يک ميل پيکا، پنج ميل کلاشنکوف، سه عراده موترسايکل و يک مخابره بامقدارى مهمات را نيز در اين پوسته به دست آورده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.