لاريون کوونکي : که تښتول شوي٣١ تنه خلاص نه شي حکومت به چپه کړو

مزارشریف (پژواک، ١٥ حمل ٩٤): عباس ابراهيم زاده وکيل ولايت بلخ در ولسى جرگه ميگويد که اگر خواسته هاى شان پذيرفته نشود، حکومت را از طريق حرکت هاى مدنى سرنگون خواهند کرد.
موصوف، اين اظهارات را امروز(١٥حمل) در جريان مظاهره اى که در واکنش به ربوده شدن ٣١ تن از  مسيرزابل-کندهار در مراز شريف صورت گرفته بود، طى صحبتى با رسانه ها ابراز داشت.
اين راهپيمايى، از کارته آرياناى شهر مزارشريف مسير مزار– کابل  آغاز و تا شوراى ولايتى بلخ ادامه يافت که علاوه بر افراد ملکى، محصلين پوهنتون و بعضى اعضاى جامعه مدنى، برخى وکلاى شوراى ولايتى بلخ و اعضاى ولسى جرگه نيز در آن اشتراک کرده بودند.
عباس ابراهيم زاده نمايدۀ مردم بلخ در ولسى جرگه، که در اين مظاهره اشتراک داشت، به رسانه ها گفت که مردم، به حکومت وحدت ملى راى داده و از آنها کار ميخواهند.
موصوف افزود: "حکومت وحدت ملى در بخش تامين امنيت ناکام است؛ همچنان در بخش پيشرفت اقتصادى و کاريابى به مردم نيز ناکام است."
به گفتۀ وى، از يک ماه گذشته بدينسو، بيش از ٤١ تن در مناطق مختلف کشور ربوده شده و حکومت، تاکنون در مورد هيچ کارى نکرده است.
عباس گفت که در جمع ٣١ ربوده شده در مسير زابل- کندهار، ٧ تن از باشندگان بلخاب سرپل و ٣ باشندۀ شولگر بلخ نيز ربوده شده که حکومت، بايد در مورد گام هاى جدى بردارد.
موصوف افزود: "علاوه بر اين ٩ تن، ٦٠ تن ديگر از اهل تشيع در جريان دو ماه گذشته در مسيرشاهراه ها ربوده و يا هم کشته شده که حکومت بايد در مورد، به مردم جواب دهد و اگر اين کار صورت نگيرد، حکومت را از طريق حرکت هاى مدنى سرنگون خواهند کرد."
عباس ابراهيم زاده افزود که حکومت، با حمايت از عربستان در مورد مشکل سعودى و يمن، از سياست نادرست خارجى کار گرفت.
رييس شوراى ولايتى بلخ، در مورد اين رويداد به آژانس خبرى پژواک گفت که هرکس حق دارد تا خواسته هاى خود را از طريق همچو حرکت هاى مدنى، با حکومت مطرح کند.
موصوف افزود که مظاهره کندگان، خواهان آزادى افراد ربوده شده هستند و اين حق آنها است.
 موصوف، در مورد حمايت حکومت افغانستان از موقف عربستان سعودى گفت که لازم است حکومت، نخست مشکلات خود را حل  کند و مشکلات خود را بين کشورهاى خارجى از طريق همچو حمايت ها بيشتر نسازد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.