Kajran district may fall to Taliban, residents warn

نيلى (پژواک، ٥حمل ٩٤): مردم و مقامات محلى، از تهديد امنيتى ولسوالى کجران ولايت دايکندى و توقف موترهاى موادغذايى توسط مخالفان مسلح و خطر سقوط اين ولسوالى، نگران اند.
دايکندى، از ولايات مرکزى و امن بوده و صرف ولسوالى کجران که با ولايات هلمند و ارزگان سرحد دارد، گاهگاهى مورد تهديد امنيتى مخالفان مسلح از استقامت اين دو ولايت قرار ميگيرد.
مختار انصارى يکتن از باشندگان محل ميگويد که حملات مخالفان مسلح، ازده روز بدينسو بر پوسته هاى امنيتى ادامه دارد که تاحال دو پوليس ويک ملکى کشته شده و دو پوليس وسه ملکى جراحت برداشته است.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که بيشتر اين حملات، در مناطق کندو و سنگ حيدربيگ متمرکز است.
ابراهيم رحمانى عضوشوراى ولايتى دايکندى و باشندۀ کجران گفت که اخيراً هفت قريه به شمول غرمه، مناره و چوبزار، به دست مخالفان مسلح افتاده است.
به گفتۀ وى، اگرچه نيروهاى امنيتى از مرکز دايکندى به کجران اعزام گرديده؛ اما کافى نيست وبايد مقامات امنيتى در کابل دراين مورد توجه کنند.
اين عضو شوراى ولايتى هشدار داد: "اگر نيروهاى امنيتى تقويتى نرسد، امکان سقوط کجران به دست مخالفان مسلح وجود دارد."
رحمانى افزود که مخالفان مسلح، به دو کيلومترى مرکز کجران رسيده اند.
اما رامين پويا ولسوال کجران گفت که طالبان، از دور فير نموده و ماينگذارى ميکنند و توان مقابله در برابر نيروهاى امنيتى را ندارند.
وى گفت که صبح امروز، يک راکت و يک مرمى زيکويک در ساحات کندو و سنگ حيدربيگ به سوى پوسته هاى امنيتى فير شد؛ اما تلفات نداشت.
يک مقام امنيتى دايکندى که نخواست اسمش ذکر شود، نيز به پژواک گفت که کجران، تحت تسلط دولت است و کدام مشکل امنيتى جدى وجود ندارد.
اين درحالى است که هفتۀ گذشته، دوم څارن سيد حبيب حسينى قوماندان امنيۀ ولسوالى کجران، در انفجار ماين مجروح شد و يک پوليس، جان باخت؛ اما طالبان ادعاى کشتن پنج پوليس را نموده بودند.
از سوى ديگر، مردم محل ميگويند که مخالفان مسلح، کاروان مواد غذايى را از چند روز بدينسو توقف داده اند.
مختارانصارى باشنده محل گفت که مخالفان مسلح، ١٨ موتر مواد غذايى را که از کندهار به کجران مى آمد، توقف داده و رانندگان آنرا به محل نامعلوم برده اند.
وى علاوه کرد که دولت، بايد امنيت اين مسير را تامين کرده و نگذارد که مردم کجران، با قلت مواد غذايى مواجه گردند.
اما ولسوال کجران گفت که ٢٠ موتر مواد غذايى، درکجران توقف داده شده و پنج رانندۀ آن لادرک  است.
رحمانى عضو شوراى ولايتى دايکندى گفت که با توقف موترهاى موادغذايى که شامل آرد، برنج، روغن و گوشت بوده، قيمت مواد خوراکى در بازار کجران چند برابر شده است.
وى علاوه کرد که مخالفان مسلح، گوشت مرغ را که فاسد گرديده، از موترها پايين انداخته اند.
مخالفان مسلح، تا کنون دراين رابطه چيزى نگفته اند.

 

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.