PC promises better services

فيض آباد(پژواک،١٥عقرب٩٣): برخى مردم بدخشان انتقاد ميکنند که شوراى ولايتى قبلى، مردم را فراموش کرده و شوراى جديد نيز چنين خواهد کرد؛ اما شوراى جديد ميگويد که تلاش هاى آنها سبب تحول در زندگى مردم خواهد شد.

١٥ تن به شمول دو زن، به شوراى ولايتى بدخشان راه يافته اند. شش تن آنها چهره هاى جديد بوده و اکثر اعضاى آنرا جوانان و تحصيلکرده ها تشکيل ميدهند.

عبدالبشير که در شهر فيض آباد مرکز بدخشان تکسى رانى ميکند، ميگويد که اعضاى قبلى شوراى ولايتى به مجردى که کرسى را اشغال کردند، به وعده هاى خود که در مبارزات انتخاباتى به مردم داده بودند، عمل نکردند.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت: "آنها مردم را فراموش کدن و مشکل مردم درجايش مانده."

اين تکسى ران افزود که اعضاى شوراى قبلى، نتوانستند امنيت را تامين کنند و در زندگى مردم کدام تغييرى رونما نشده است؛ شوراى جديد نيز به نقش قدم آنها گام خواهد برداشت.

حيات الله باشندۀ ولسوالى جُرم گفت که در شوراى ولايتى قبلى، منطقۀ شان در ناامنى به سر مى بُرد و شورا بى تفاوت بود و اکنون نيز مشکلات امنيتى وجود دارد.

وى علاوه کرد که اميد است که شوراى ولايتى جديد؛ صداى مردم را در تامين امنيت، جمع نمودن گليم بيکارى و بهبود زندگى مردم به گوش دولتمردان برسانند و اين مشکلات حل گردد.

اما ضيا الدين واثق چهرۀ جديد شوراى ولايتى ميگويد به تعهداتى که در جريان مبارزات انتخاباتى به مردم نموده اند، جامۀ عمل مى پوشانند.

اين جوان به پژواک گفت که فرق بين شوراى ولايتى قبلى و کنونى، اين است که فعلاً بيشتر نيروى جوان و تحصيلکرده به شورا راه يافته و ظرفيت و استعدادهاى خوبى دارندو تلاش هاى آنها باعث خواهد شد که در زندگى مردم تحول به ميان آيد.

واثق که فارغ بخش ادبيات پوهنتون کابل است، علاوه کرد که آنها مشکلات مردم را بخصوص در کاهش فقر، اشتغالزايى و تامين امنيت به گوش مسوولان دولتى ميرسانند و آنرا جداً پيگيرى ميکنند.

احمد جاويد، جاويد عضو سابق شوراى ولايتى که به شوراى جديد نيز راه يافته، گفت که آنها صداى مردم را در گذشته نيز انعکاس ميدادند؛ اما ادارۀ محلى آنرا کمتر مى شنيد.

جاويد گفت که حالا دولت جديد به وجود آمده و اميد است که ادارۀ محلى، گفته هاى آنان را در مورد مشکلات عمدۀ مردم بدخشان بشنوند و به آن عمل کنند.

اين درحالى است که شاه ولى الله اديب والى بدخشان، ديروز در مراسم تحليف شوراى ولايتى جديد، با تقدير از همکارى شوراى قبلى، از شوراى جديد خواست که همکار خوب دولت باشند.

کميسيون مستقل انتخابات، نتایج انتخابات شوراهای ولایتی راپس از حدود هفت ماه انتظار سرانجام درسوم عقرب سال جارى اعلام نمود.

انتخابات شوراهای ولایتی، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ١٦حمل سال جاری برگزار شد که درآن، نزدیک به٢٦٠٠ تن به شمول ۳۰۸ زن باهم رقابت کردند وازاين جمله ٤٥٨ تن به شمول ٩٧ زن به شوراهاى ولایتی راه يافته اند.

ادارۀ مستقل ارگان های محلی ميگويد که پس ازمراسم تحليف، شوراهاى ولايتى از طريق انتخابات، در مدت ١٥ روزتشکيلات ادارى راتکميل نموده وهر شورا، دوتن از اعضاى خود را به مشرانوجرگه معرفى مينمايد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.