New PC urged to work for public welfare

نيلى (پژواک،۱۳عقرب ۹۳): مردم ولايت دايکندى انتظار دارند که شوراى ولايتى جديد، براى پیشرفت و توسعه و بهبود حکومتداری خوب، تلاش کند و به حکومت محلی مشوره های نیک بدهد.

شوراى قبلى ولایتی دایکندی داراى ٩ عضو به شمول سه زن بود واکنون نيز چنين است، اما بيشتر اعضاى جديد را جوانان تشکيل ميدهند.

در مجموع ٧٢ تن به شمول١٥ زن در انتخابات شوراى ولايتى نامزد شده بودند و از جملۀ ٩ عضو سه مرد و سه زن چهره هاى جديد بوده که به شورا راه يافته اند.

مردم دايکندى، به این باوراند که در برخی موارد، در حق بسیاری از قریه ها و حتی در حق برخی ولسوالی ها بی توجهی شده و شورای ولایتی سابق، جهت پیشرفت آن مناطق به حکومت محلی مشوره نداده است.

آنان انتظاردارند که شوراى جديد، از روند کمک ها به صورت مساویانه نظارت کنند و منحیث نماینده مردم که انتخاب شده اند، به مشکلات همه مردم بخصوص در بخش کاريابى ومعارف، توجه جدى داشته باشند.

محمد سرور باشنده ولسوالی خدیر گفت: "ما از شورای ولایتی انتظار داریم از حکومت بخواهد که برای ما مکتب بسازد، برای ما کار فراهم کند تا ما از بیکاری خلاص شویم و مجبور به مهاجرت نشویم."

وى به آژانس خبرى پژواک گفت: "اگر کار وغریبی باشد، مردم دیگرنه به ايران و پاکستان ميروند و نه به گروه های مخالف دولت می پیوندند."

زهرا باشنده نیلی مرکز دایکندی گفت که قبلاً شورای ولایتی، صلاحیتهای خیلی خوبی داشت؛ اما اینک بعضی از این صلاحیتها کم شده است؛ با آنهم آنان کسانی اند که از سوی مردم منحیث نماینده انتخاب شده اند و می توانند دلسوزانه برای مردم کار کنند.

وى افزود که حضور سه زن درشورای ولایتی جديد، این را می تواند به اثبات برساند که در حق زنان نباید کوتاهی شود؛ هیچ محکمه ای نباید ازقانون عدول کند. فیصله ها در مورد خشونت علیه زنان، مطابق به ميل حکام نباشد؛ چون زنان حضور خوبی در شورا دارند.

سُمیه محمدی که به دور جديد شوراى ولايتى راه يافته، گفت: "با قاطعیت کار می کنیم؛ چرا که مردم بر ما اعتماد کرده اند و برای ما رای داده اند و امید وار هستيم که براى شان بتوانیم موثر باشیم.))

وى گفت که با توجه به اینکه صلاحیتهای زیاد ندارند؛ اما این بهانه شده نمی تواند که برای مردم کار نکنند. آنها منحیث نماینده مردم، آخرین تلاش شان را انجام ميدهند که در زندگی مردم تغییر ایجاد گردد.

غیرت جواهری نيز که چهرۀ جديد در شوراى ولايتى است، به این باور است که کارکرد شورای ولایتی گذشته، اگر با امکانات دست داشته شان مقایسه شود، خوب بوده؛ اما همانگی لازم نداشتند و به خاطر همین ناهماهنگی، کار وفعالیتی که باید انجام می شد معلوم نشده است.

وى علاوه کرد: "شوراى ولايتى قبلى، دستاورد نیز داشته و این دستاوردها را اگر نادیده بگیریم، در واقع در حق آنان جفا و ظلم کرده ایم."

اما هادی رحیمی زاده که در دور قبلی منشی شورای ولایتی بود و در این دور نیز به شورا راه یافته است، از فعالیتهای انجام شده در دور قبلى، چندان رضایت نداشته گفت آنچه که وظیفۀ آنها بود، نتوانستند به آن عمل کنند.

وى خاطرنشان کرد: "از دستاوردها و ناکامی های دور گذشته، باید پند بگیریم و این بار بهتر عمل کنیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل نماييم."

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.