دو نامزد معترض شوراى ولايتى فراه درهرات خيمه زده اند

فراه(پژواک،١٠عقرب٩٣): دو نامزد شورای ولایتی فراه که در نتایج ابتدایی برنده؛ اما در نتايج نهايى ناکام اعلام شده اند، به گونه اعتراض، در مقابل مقام ولایت هرات خیمه برپا کرده اند.

عبدالحمید حمید معاون سابق شورای ولایتی فراه و عبدالستار رحیمی عضو سابق اين شورا که هردو باشندگان ولسوالی پرچمن فراه هستند، با باطل شدن آرای این ولسوالی از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، در نتایج نهایی از ليست نامزدان برنده حذف شده اند.

عبدالحمید حمید در تماس تيليفونی با آژانس خبری پژواک درحاليکه می گفت از خیمه نامزدان معترض ولایت هرات و فراه در مقابل مقام ولایت هرات صحبت می کند، گفت: "کميسیون شکایات انتخاباتی، غیرمنصافانه و بى دليل تمام آرای ولسوالی پرچمن را باطل کرده؛ در حاليکه بیشترین آرای من و عبدالستار رحیمی از این ولسوالی بود."

وی افزود که در ليست ابتدایی نتایج شورای ولایتی، او با داشتن (١٣٢٣٥) رای و عبدالستار رحیمی با کسب (١١٦٨٦) رای، بلندترین آرا را در بین نامزدان شورای ولايتى فراه کسب کرده بودند.

وى گفت: "ما بخاطر بلند کردن صدای خود، به جمع شش تن دیگر از کاندیدان معترض ولایت هرات پیوستیم و خواستار دادخواهی و عدالت خواهی هستیم."

عبدالحمید ؛ مساعد نبودن وضعيت امنيتى فراه را يکى از دلايل اعتراض خود در هرات خوانده گفت: "تا زمانی که کمیسیون انتخابات فیصله اش را در این مورد تغییر ندهد، اعتراضات مسالمت آمیز ما دوام خواهد کرد."

در عین حال عبدالستار رحیمی نیز در تماس با آژانس خبری پژواک گفت: "ولسوالی پرچمن ١٢٠هزار نفوس دارد و دارای ٤٧ هزار فرد واجد شرایط رای دهی می باشد؛ باطل کردن تمام آرای این ولسوالی، ظلم بزرگ در حق این مردم است."

وی افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی قبل از اعلان نتایج ابتدایی، پنج مرکز انتخاباتی؛ اما در نتايج نهايى تمام آراى اين ولسوالى را باطل اعلام کرد.

در عین حال میرویس عزیزی رییس کمیسیون انتخابات فراه گفت که به دلیل تقلب گسترده، تمامی آرای ولسوالی پرچمن باطل گردیده است.

وی افزود که با باطل شدن آرای این ولسوالی، عبدالحمید حمید و عبدالستار رحیمی که در ليست ابتدایی، بیشترین آرا را از آن خود کرده بودند، حذف شده و به عوض آنها دو نامزد ديگر اين ولايت عبدالبصیر خیرخواه و شاه محمود نعیمی، شامل ليست نامزدان برنده شده اند.

عبدالبصیر خیرخواه در دور قبلى شورای ولایتی فراه، به حیث رییس بود و درانتخابات ١٦ حمل شوراهاى ولايتى با کسب ٣٠٤٩ رای، شامل لیست ابتدایی نشده بود؛ شاه محمود نعیمی با کسب ٢٨٤٢ رای بعد از حذف نامزدان ولسوالی پرچمن، وارد لیست نهایی شده است.

عزیزی افزود که در انتخابات شورای ولایتی فراه، ٣٠ تن به شمول پنج زن شرکت کردند که ٩ تن آنها به شمول دو زن به شورا راه یافتند.

ولسوالی پرچمن با داشتن بیشترین آرا، همواره یکی از مراکز سرنوشت ساز ولی جنجالی در پروسه انتخابات به شمار میرود. آراى اين ولسوالى، در انتخابات دور دوم رياست جمهورى در ٢٤ جوزا و انتخابات قبلى شوراى ملى نيز باطل اعلام شده بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.