بسم الله شیر، اشرف غنی را رييس جمهور منتخب نمى داند

کابل (پژواک، ٥ ميزان ٩٣): داکتر اشرف غنى احمدزى، ديروز به حيث رييس جمهور منتخب اعتبارنامه اش را به دست آورد؛ اما بسم الله شیر رييس حزب وفاق ملی، او را رييس جمهور منتخب نمى داند.

بسم الله شیر که امروز در نشست خبرى در کابل صحبت مى کرد، گفت که اشرف غنى احمدزى به اساس يک تفاهم سياسى رييس جمهور شده است.

وى افزود که رییس جمهور جدید، اعلام کند که رییس جمهور منتخب افغانستان است و یا برآمده از تفاهم سیاسی است.

موصوف گفت: "ملت افغانستان دیگر نمی تواند در دو راهی قرار بگیرد؛ اگر رییس جمهور منتخب است پس چرا حکومت وحدت ملی پنجاه- پنجاه می نامند."

اين درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ ٣٠ سنبله اعلام و اشرف غنی احمدزی را رییس جمهور منتخب افغانستان خواند و دیروز اعتبارنامه پست ریاست جمهوری را به وی اعطا کرد.

در اين اعتبارنامه آمده است: "محترم داکتر محمد اشرف غنی احمدزی ... در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که به تاریخ ٢٤ جوزای سال ١٣٩٣ هجری شمسی برگذار شد، با کسب ٣٩٣٥٥٦٧ رای (% ٥٥.٢٧) آرا از مجموع ٧١٢٠٥٦٧ رای معتبر، به حیث رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان انتخاب شده است."

بسم الله شیر، ضياالحق امرخيل سابق رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات و عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی را متهم به دست داشتن در تقلب هاى انتخاباتى نموده گفت که اين دو تن بايد محاکمه شوند.

موصوف افزود که این حزب، بعد از مذاکرات و تفاهم همه جانبه با احزاب، شخصیت های ملی و نخبگان سیاسی، به این نتیجه رسیده است تا در کنار حکومت وحدت ملی، منحیث اپوزیسیون فعال کار کند و در کارکردهای مثبتى که منافع ملی در آن مدنظر گرفته شده باشد؛ حکومت وحدت ملی را همکاری و پشتيبانی نماید.

بسم الله شير، پيش از امضاى تفاهم بين اشرف غنى و عبدالله گفته بود که عطامحمد نور والى بلخ و رييس مشرانوجرگه، حکومت موقت را ايجاد کنند.

عطامحمد نور، هم چند روز پيش گفته بود که اشرف غنى احمدزى، رييس جمهور منتخب نيست و به اساس تفاهم سياسى رييس جمهور شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.