Provincial polls: Decision on complaints soon

کابل (پژواک، ٣١ سنبله ٩٣): کميسيون شکايات انتخاباتى مى گويد که پروسۀ بررسى شکايات انتخابات شوراهاى ولايتى، امروز نهايى و به زودى فيصله در مورد آن صورت خواهد گرفت.

انتخابات شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٦ حمل همزمان با دور اول انتخابات رياست جمهورى برگزار شده، که طى آن ٢٦٠٠ کانديد به شمول ٣٠٨ زن با هم رقابت نمودند.

کميسيون مستقل انتخابات، نتايج ابتدايى شوراهاى ولايتى را به تاريخ(٣٠ثور) اعلام کرد که بر اساس آن، ٤٥٨تن به شمول ٩٧زن در آن برنده شده بود.

قرار بود که نتايج نهايى شوراهاى ولايتى، بعد از دسترسى و بررسى شکايات، به تاريخ ١٧ جوزاى سال جارى اعلام گردد؛ اما اين کار تا کنون نيز صورت نگرفته است.

محمدنادر محسنى منشى و سخنگوى اين کميسيون، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که شکايات هاى ثبت شده در مورد شوراهاى ديگر ولايات بررسى شده؛ اما بررسى ولايات نورستان و ننگرهار هنوزهم صورت نگرفته است.

به اساس معلومات وى، پروسۀ بررسى شکايات اين دو ولايت، امروز نهايى خواهد شد و کميسيون شکايات انتخاباتى، فيصلۀ خود را در مورد انتخابات شوراهاى ولايتى، به زودى اعلام خواهد کرد.

به گفتۀ محسنى، پروسۀ نهايى کردن نتايج انتخابات شوراهاى ولايتى و بررسى شکايات در اين مورد، به علت مصروفيت ها در انتخابات رياست جمهورى و کميسيون هاى انتخاباتى به تاخير افتاده بود.

کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى، قبلاً يگانه علت تاخير در نتايج نهايى را، بازشمارى صندوق هاى مشکوک آرا به خواست کانديدان معترض شوراهاى ولايتى، عنوان کرده بود.

کميسيون شکايات انتخاباتى گفته بود که نتايج نهايى شوراهاى ولايتى، يک يا دو روز بعد از اعلام انتخابات رياست جمهورى، اعلام خواهد شد.

نتايج نهايى دور دوم انتخابات رياست جمهورى، بعد از جنجال هاى زياد انتخاباتى، روز گذشته اعلام شد.

کميسيون مستقل انتخابات، داکتر اشرف غنى احمدزى را به حيث رييس جمهور کشور اعلام کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.