65 complaints registered in Badakhshan

فيض آباد(پژواک،۲٩جوزا ۹۳): دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی بدخشان، از ثبت ٥٦ شکايت نسبت به روز انتخابات خبر داده ميگويد که اگر شکايات درجه اول ثابت شود، بر نتايج انتخابات تاثير ميگذارد.
محمد توفيق راسخ رييس اين کميسيون، به آژانس خبرى پژواک گفت که ٢٦ شکايت در بدخشان و ٣٠ شکايت از طرف ستادهاى انتخاباتى دو نامزد رياست جمهورى، در دفتر مرکزى کميسيون شکايات در کابل ثبت گرديده است.
وى افزود که بيشتر شکايات در بدخشان از طرف تيم تحول و تداوم به رهبرى اشرف غنى احمدزى، بر ضد تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله ثبت شده و شکايات تيم عبدالله به تناسب تيم رقيب کمتر بوده است.
راسخ گفت که بخصوص مولوى عبدالعزيز عضو سابق ولسى جرگه، مردم را در روز انتخابات در ولسوالى کوهستان مجبور به راى دادن به يک نامزد مشخص مينمود، که سايت با مداخلۀ پوليس بسته شد و کسى راى نداد.
رييس دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی بدخشان علاوه کرد که ١٠ شکايت در گروپ الف قرار دارد که اگر ثابت شود، امکان دارد که بر نتايج انتخابات درين ولايت تاثيرگذار باشد.
همچنان١٢ شکايت در گروپ هاى ب و ج شامل تخطى و تخلفات انتخاباتى است که اگر ثابت گردد، عاملان آن جريمۀ نقدى ميشوند. چهار شکايت ديگر، حقوقى و جنايى بوده که به کميسيون تعلق نمى گيرد.
وى تصريح کرد که شکاياتى در برابر اعضاى کميسيون انتخابات بدخشان که شامل تخلف و تخطى است، نيز ثبت گرديده؛ اما تعداد آنرا مشخص نکرد.
راسخ گفت: "قرار است که پروسۀ نتيجه گيرى در مورد شکايات را، تا اوايل هفتۀ آينده تکميل نموده و اعلام کنيم."
اين درحالى است که کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى، به تازگى اعلام نموده  که با پایان يافتن زمان ثبت شکایات، ٢٥٥٦ شکايت در مورد چگونگی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سطح کشور به ثبت رسیده، که اکثر آن (٩٩١)، علیه کارمندان کمیسیون انتخابات بوده است.
از سوى ديگر محمد رسول عمر رييس دفتر کميسيون انتخابات بدخشان گفت که مواد حساس انتخاباتى از ٢٤ ولسوالى به فيض آباد مرکز بدخشان، انتقال گرديده و ديپو شده است.
وى گفت که مواد حساس ١١ ولسوالى، ذريعۀ طياره و ١٣ ولسوالى از طريق زمين منتقل شده و قرار است که امروز مواد انتخاباتى ولسوالى هاى نُسى، شُکى و ماهمى نيز از طريق هوا به فيض آباد منتقل گردد.
عمر علاوه کرد: "ما در پروسۀ انتقال مواد، با هيچ مشکل امنيتى و تخنيکى مواجه نشده ايم و قرار است که تمام مواد را به زودى در قالب خريطه هاى محافظتى، به مرکز جمع بندى نتايج کميسيون مستقل انتخابات کابل انتقال بدهيم."
بيش از هفت ميليون تن در دور دوم انتخابات رياست جمهورى ٢٤ جوزا، راى داده اند و قرار است که نتايج ابتدايى در١١ سرطان و نتايج نهايى در ٣١ سرطان اعلام گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.