به ناظمين کميسيون انتخابات در مورد تقلب و تخلف هشدار داده شد

 
باميان (پژواک، ٢٠جوزا ٩٣): مسوولان محلى باميان، به ناظمين کميسيون انتخابات هشدار داد که از مداخله در دور دوم انتخابات خوددارى کنند؛ در غير آن با برخورد قانونى مواجه خواهند شد.
غلام علی وحدت والی بامیان ميگويد که هیچ ناظر، حق مداخله و کمپاین را ندارد و بگذارید که مردم آزادانه به نامزد مورد نظر خود راى بدهند.
وحدت، امروز حين انتقال ٥٣ موتر مواد حساس انتخاباتى به ولسوالی های ورث وپنجاب، به ناظرین این دو ولسوالی تاکید کرد که اگر ناظمی در انتخابات به تخلف وتقلب دست بزند، از مجرای قانون با آن برخورد خواهد شد وهیچ کسی حق ندارد درين روند مداخله کند.
پاسوال خدایار قُدسی قوماندان امنیه بامیان نیز گفت که پوليس علاوه بر اینکه امنیت انتخابات را تامین میکند، ازتخلف تقلب نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی افزود که در تمام ولسوالی ها با مردم هماهنگی کرده اند، که در صورت مشاهده تخلف و تقلب، با موبایل های دست داشتۀ شان موارد را مستندسازی نمایند؛ تامتخلفین جزای قانونی خود را ببینند.
قوماندان امنیه بامیان با تاکید بر اینکه هدف شان سلامت انتخابات است و در دور اول انتخابات، بيشترين شکايت در مورد تخطى و تقلب از ناظمين انتخاباتى صورت گرفته بود، گفت: "همه باید به شفافیت وخوب برگزار شدن انتخابات بیندیشند."
اما عزیزاحمد رسولی ریيس ولايتى کميسیون انتخابات در بامیان گفت که به تمام کارمندان انتخابات آموزش داده شده است که در انتخابات، بیطرفی کامل خود را حفظ نمایند.
وی افزود که امروز که ٣٠ ناظم همراه موترهاى حامل مواد حساس انتخاباتى به طرف ولسوالی ها در حرکت است، توقع دارد که این بار هیچ کارمند کميسیون در امور انتخابات مداخله نداشته باشد.
اين درحالى است که کميسيون مستقل انتخابات، بيش از ٥٣٠٠ کارمند خود را که در انتخابات(١٦ حمل) در سطح کشور متهم به تخطى و تقلب شده بودند، برکنار کرده ميگويد که دوسيه هاى برخى از آنها را در صورت اثبات آن، به مراجع عدلى و قضايى محول ميکند.
از سوى ديگر، رييس جمهور حامد کرزى به تازگى فرمانى را صادر کرده که مقامات دولتى و امنيتى از مداخله در امور انتخابات جداً خوددارى کنند؛ در غير آن با آنان برخورد قانونى خواهد شد.
 مسوولان محلى ميگويند که تمام مواد حساس انتخاباتى، تا يکروز قبل از دور دوم انتخابات (٢٤ جوزا) به تمام ولسوالى هاى ولايت باميان منتقل ميگردد.
کميسیون انتخابات باميان میگوید که در دور اول، ١٨٨ مرکز با داشتن ٤٥٣ محل در سطح باميان فعال بود؛ اما در دور دوم، تعداد محلات به ٤٩١ محل افزايش يافته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.