Daikundi officials concern over ballot papers shortage

نيلى( پژواک،۱٩جوزا ۹۳ ):کميسيون انتخابات در ولايت دايکندى ميگويد که مشکل جدى در برگزارى دور دوم انتخابات وجود ندارد، اما از کمبود اوراق رايدهى هراس دارند.
قاسم قسیم رئیس ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در دايکندى ميگويد که آمادگی هاى لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات اتخاذ گرديده و مطابق تقویم انتخاباتی،کدام مشکل جدی درين راستا وجود ندارد.
اما وى به آژانس خبرى پژواک گفت ،یگانه مشکلی که وجود دارد دوری راهها است و امکان دارد که در مراکز و محلاتی که با کمبود اوراق رایدهی مواجه شوند ، آنان نتوانند به موقع اوراق رایدهی را برسانند.
وى در کنار اينکه از مردم خواست که به پای صندوقهای رای رفته و در انتخابات سهم گسترده بگیرند،از مسوولان خواست که در این مورد تصمیم جدی بگیرند تا با کمبود اوراق رایدهی در روز انتخابات روبرو نشوند.
تمام شدن اوراق رايدهى در روز انتخابات١٦ حمل در برخى ولايات ، مشکلى بود که رايدهندگان به آن مواجه شدند و حتى برخى از آنها به خانه هاى خود برگشته و از راى دادن باز ماندند.
اين مشکل تاحدى بود که اوراق رايدهى نامزدان انتخاباتى ولايت کندهار، اشتباهاً به ولايت دايکندى منتقل گرديده و به همين علت، سه سايت در اين ولايت مسدود گرديد و مردم نتوانستند راى بدهند.
اما کميسيون مستقل انتخابات ميگويد که براى دوردوم انتخابات رياست جمهورى ١٥ميليون ورق رايدهى چاپ شده که کافى بوده و رايدهندگان با کمبودى اوراق مواجه نخواهند شد.
از سوى ديگر، مسوولان امنيتى ميگويند که هیچ مشکل و تهديدی در برابر برگزاری دور دوم انتخابات در دایکندی وجود ندارد.
 
مل پاسوال جمعه گیلدی یاردم قوماندان امنیه دایکندی گفت که تنها سه سایت در ولسوالی کجران با تهدیدات پایین امنیتی قرار دارد که نمی تواند کدام مشکل امنیتی را به دنبال داشته باشد .
یاردم افزود که در دور اول انتخابات از ١٧٢سايت صرف دو سایت زير تهدیدات بلند امنیتی بود که اين تهديدات به کمک مردم و پولیس پایین آمد. در این دور انتخابات ١٧٤ سایت انتخاباتی فعال می باشد و کدام مشکل امنیتی جدی در این سایتها وجود ندارد.
وى علاوه کرد: " ما در این سایتها به میزان کافی توانسته ایم پرسونل امنیتی مستقر کنیم تا مشکل امنیتی بوجود نیاید."
قوماندان امنيه ميگويد که در کنار ساير نيروهاى امنيتى١٧٤ پولیس زن در مراکز و محلات رایدهی نيز حضور خواهند داشت تا زنان به خاطر آرام درين پروسۀ ملى شرکت کنند.
باشندگان دایکندی نیز از مسوولان امنیتی می خواهند که به گونه ای که در شانزدهم حمل تامین امنیت انتخابات را به خوبی انجام دادند اینبار نیز به همان خوبی کار کنند.
دُر محمد باشنده نیلی مرکز دایکندی می گوید: "از نیروهای امنیتی تشکر می کنپم و امید وارپم که نیروهای امنیتی اینبار نیز افتخار بیافرینند و به هیچ کسی حق اخلال امنیت را ندهند."
موسی یکتن از باشندگان ولسوالی سنگتخت می گوید : (( ما از نیروهای امنیتی می خواهیم که افرادی که خودسرانه تفنگ به دوش دارند و مردم را تهدید می کنند با آنها برخورد نمایند تا مردم بتوانند در انتخابات آزادانه شرکت کنند .))
این در حالی است که ديروز جنرال عبدالحمید قوماندان قول ارودوی ٢٠٥ اتل و یک قوماندان نیروهای آیساف جهت همآهنگی های امنيتی برای تامین امنیت روز انتخابات به دايکندى رفته بودند.
در این جلسه امنیتی رئیس امنیت، قوماندان امنیه و معاون والی از همآهنگی های تنگاتنگ شان خبر داده، گفتند که پلانها و تدابیر امنیتی جدی را برای تامین امنیت انتخابات روی دست دارند.
دور دوم انتخابات رياست جمهورى روزشنبه آينده ۲۴ جوزا برگزار ميشود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.