نامزدان معترض شوراى ولايتى باميان و هواداران شان مظاهره کردند

 

 
باميان(پژواک،١٠جوزا٩٣): شمارى از نامزدان ناکام انتخابات شوراى ولايتى باميان مظاهره نموده و ادعا کردند که با آراى آنها، معامله صورت گرفته است.
اين مظاهره و راهپیمايی، امروز از بازار بامیان آغاز و تا مقابل دفتر ساحوى کميسیون مستقل انتخابات ادامه يافت.
در این تظاهرات، حدود دوصد تن از هواداران دو نامزد معترض شرکت نموده و با شعارهای "عدالت، عدالت! مرگ بر مُتقلب! آرا باید بازشماری گردد!" سه کیلومتر راه را پیاده پيمودند.
دوست محمد و رازمحمد رحمتی دونامزدى که نام شان در ليست ابتدائى نامزدان پيروز شوراى ولايتى درج نيست، گفتند که کميسیون مستقل انتخابات، به صورت آشکار در تقلب دست داشته و نظر به ارائه گزارش ناظرینش، وى آراى بالا داشته؛ اما کميسیون اصلاً اين آرا را در نظر نگرفته است.
وى افزود: "ما خواهان عدالت هستیم و باید صندوقها بازشماری گردد تا آراى گم شدۀ ما پیدا شود و  متقلبين افشا شوند."
در این تظاهرات، قطعنامه چهار ماده يی نیز به خوانش گرفته شد که در آن، هشدار داده شده است که در صورتى که کميسیون به شکایات آنها رسیدگی نکند، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری(٢٤ جوزا) شرکت نخواهند کرد.
محمد ایوب یکی از مظاهره کنندگان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اگر به خواسته های شان رسیدگی نشود، انتخابات دور دوم را تحریم ميکنند؛ بخاطرى که شفافیت در کميسیون انتخابات نیست و با رای آنها معامله شده است.
اما کميسيون مستقل شکايات انتخاباتی ميگويد که شکايات نامزدان معترض، سر از امروز طى جلسات علنى به شکل زون ها در کابل آغاز گرديده و به شکايات زون مرکز که باميان نيز شامل آن است، روز پنجشنبه آينده رسیدگی خواهد شد.
در اجلاس علنى امروز، شکايات زون شمالغرب (سمنگان، بلخ، جوزجان، سرپل و فارياب) بررسى شد و نامزدان، اسناد و مدارکی را که شکایات شان را مستند بسازد، به کمیسیون ارائه نمودند.
عبدالستار سعادت رييس اين کميسيون گفت که شکايات تمام زون ها، تا شش روز آينده بالنوبه بررسى ميشود و درصورت ارايۀ اسناد، در مورد بازشمارى آراى بعضى محلات و مراکزى که درآن تقلب صورت گرفته باشد، فيصله خواهند کرد.
وى افزود که کميسيون تلاش ميکند درمدت تعيين شده، به تمام اين شکايات رسيدگى نمايد؛ تا عدالت نسبى تامين گردد.
کميسيون مستقل انتخابات، نتايج ابتدايى شوراهای ولایتی را به تاریخ ٣٠ ثور اعلام کرده، که براساس آن از جملۀ حدود ٢٦٠٠ تن، ٤٥٨ تن به شوراهاى ولايتى راه يافته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.