Locals beaten for refusing to vote for a specific runner

 
ميمنه (پژواک٢٦، حمل ٩٣): شمارى از متنفذين در ولايت فارياب، ادعا ميکنند که افراد مسلح يک قوماندان محلى، آنها را بخاطرى که به نامزد رياست جمهورى مورد نظرشان راى نداده اند، لت وکوب کرده اند.
اين متنفذين که مربوط ولسوالى بلچراغ فارياب ميشوند، ميگويند که افراد مسلح دادى قوماندان، بخاطرى آنها را مورد لت و کوب قرار داده که به جنرال دوستم رهبر جنبش ملى(معاون داکتر اشرف غنى احمدزى نامزد رياست جمهورى) راى داده اند.
سردار باى يکتن ازين متنفذين، به آژانس خبرى پژواک گفت که ديروز وى با تعدادى از موسفيدان در بازار ولسوالى بلچراغ روان بودند که افراد دادى قوماندان، آنها را در محضر عام با قنداق تفنگ زده و دست، سر و قبرغۀ بعضى از آنها را شکستانده اند.
وى  ادعا کرد که دادى قوماندان، به افراد خود دستور داده که متنفذين را بخاطرى لت وکوب کنند که چرا به داکتر عبدالله  نامزد ديگر رياست جمهورى راى نداده اند.
سردار باى گفت که با شش متنفذ ديگر به شمول محمد طيب، خالمراد، بيگ نظر، محمد و ارباب ابراهيم  که مربوط قوماندان سخى اند، لت و کوب شده اند.  
قوماندان سخى گفت که مردم محل، به اشرف غنى احمدزى و جنرال دوستم راى داده اند و به همين علت عُقدۀ دادى قوماندان، عليه آنها بيشتر شده است.
وى مدعى است که دادى قوماندان، قبلاً قوماندان اربکى بود که اين صلاحيت از وى گرفته شده و حالا به حيث قوماندان غيرقانونى زورگويى نموده و متنفذين را لت و کوب مينمايد.
به گفتۀ قوماندان سخى، شمارى از افراد مربوط وى در دو سال اخير، توسط قوماندان دادى کشته و مجروح شده و يکعدۀ ديگربيجا گرديده اند.
اما دادى، قوماندان سابق جمعيت اسلامى اين گفته ها را رد کرده، گفت: "در فارياب تنظيم ها و احزاب ديگرى هم وجود دارند و هرکس به هر کسى که درانتخابات راى داده، ما در آن مداخله نکرده ايم."
وى ادعا کرد که ديروز دو تن از افرادش  به مزرعه ميرفتند که توسط افراد قوماندان سخى، لت و کوب شدند و سپس اقارب آنها با طرفداران قوماندان سخى، برخورد فزيکى کردند.
قوماندان دادى گفت که وى درين قضيه دخيل نبوده و زمانيکه از آن اطلاع يافت، آنرا حل و فصل نمود.
مل پاسوال توريالى عبديانى قوماندان امنيۀ فارياب گفت که اين دو قوماندان، بارها با هم درگيرى و برخورد فزيکى نموده اند؛ اما حالا کسى در مورد لت و کوب شدن، به قوماندانى امنيه عارض نشده است.
وى افزود که اين دو قوماندان بين هم مشکلات شخصى، سياسى و منطقوى دارند و مسوولان امنيتى تصميم دارند که به زودى به منطقه رفته و بين دو قوماندان، صلح و تفاهم را به ميان آورند و در صورتى که اصلاح نشوند، آنها را خلع سلاح ميکنند.
ميرويس داوودزى ولسوال بلچراغ گفت که فعلاً در کابل به سر مى برد و عريضۀ متنفذين مبنى بر لت و کوب توسط قوماندان دادى، به ولسوالى مواصلت کرده است.
داوود زى نيز گفت که آنها به زودى در مورد خلع سلاح هردو طرف، تصميم خواهند گرفت.
اما قوماندان دادى گفت که فعلاً هم قوماندان اربکى بوده و يکصد نفر مسلح دارد؛ برخى ازاين سلاح ها راجستر شده و بعضى ديگر آنرا خودش خريدارى نموده است.
وى افزود که از پنج سال بدينسو، عليه طالبان مى جنگد و اگر دولت امنيت آنها را تضمين کند، حاضر است که سلاح هايش را به دولت تحويل نمايد.
قوماندان سخى نيز ميگويد که ده نفر مسلح دارد و سلاح را از فروش حاصلات زمين و مواشى بخاطر امنيت خود و منطقه خريدارى نموده و در صورتيکه دولت، قوماندان دادى را خلع سلاح کند، وى نيز حاضر است که سلاح خود را به دولت بسپارد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.