مردم پکتیا از کمیسیون های انتخاباتی خواستند به رای آنان احترام بگذارند

گرديز(پژواک،٢٢حمل ٩٣):شمارى ازبزرگان و اعضای جامعه مدنی ولايت پکتيا طى یک گردهمايى از کميسيون های انتخاباتی خواستند تا به راى مردم احترام گذاشته وبا دقت جلوی تقلب را در انتخابات بگیرند.
اين درخواست پس از آن بزگرار شد که شمارى از رسانه ها گزارش هایی را پخش کردند که در برخی از ولایت ازجمله پکتیا صندوق های رای دهی به نفع نامزد مشخصی پُر شده است.
شرکت کنندگان این گردهمایی که روز جمعه در شهر گردیز مرکز این ولایت برگزار شد و شمار آنان به ده ها تن می رسید در مورد این قضیه صحبت کردند.
جنت خان منگل يکتن از برزگان قومى پکتیا گفت که مردم این ولایت در شرایط دشوار و با تحمل مشکلات زیاد در انتخابات شرکت کرده اند.
وی گفت که مردم می خواهند که به حرکت آنان و به رایی که به نامزد مورد نظرشان داده اند احترام گرفته شود.
جنت خان از کمیسیون شکایات خواست تا  حق را به صاحب آن بسپارد وکسانی که دست به تقلب زده اند و یا می زنند، تحت پیگرد قرار دهد.
نوراحمد رشتیاوال، از فعالان مدنی پکتیا مدعی شد که در برخی از ولایات هنوز هم تلاش می شود که به نفع یک نامزد مشخص تقلب صورت گیرد که در این زمینه برخی از رسانه ها مدارک تقلب را نیز بدست آورده اند.
وى گفت که مردم پکتیا از حق خود دفاع خواهندکرد و به هيچ فردی اجازه نخواهند داد که به رای آنان خیانت کند.
دراخير اين نشست قطعنامه اى صادرگرديد که درآن از کميسيون شکايات و نهادهاى ديگر مربوطه خواسته شده بود در پروسه انتخابات بی طرفى کامل شان را حفظ نموده وحق را به صاحب آن بسپارند.
تا اکنون ادارات مربوط در مورد این گردهمایی و درخواست مردم ابراز نظر نکرده اند اما پیش ازاین کميسيون شکايات انتخاباتى ولايت پکتيا گفته بود که به هيچ فردی اجازه نخواهند داد که در انتخابات تقلب کند.
مسوولين محلی گفته اند چنان چه اسناد وشواهدى که تقلب در انتخابات را ثابت سازد، بدست آورند در مورد آن اقدام خواهند کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.