گردیز(پژواک، ١٩ حمل٩٣): نمایندگان دفتر انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزى در پکتیا میگویند که برخی مقامات این ولایت، در انتخابات مداخله کرده و به نفع چند نامزد مشخص صندوق ها را پر کرده اند.
گل پادشاه مجیدی مسوول دفتر یادشده، در یک نشست خبری در شهر گردیز گفت که رییس دفتر مقام ولایت، به برخی مراکز رای دهی داخل شده و کارمندان را مجبور ساخته که به نفع یک نامزد مشخص رای بدهند.
موصوف افزود که همچنین برخی قوماندانان امنیۀ بعضی ولسوالی ها نیز در انتخابات مداخله کرده و به نفع نامزد مشخص صندوق ها را پر کرده اند.
مجیدی همچنین گفت که ادارات یادشده، به جای اینکه برای برگزاری انتخابات شفاف اقدام کنند، خلاف آن انتخابات را تخریب نموده و بعضی مناطق را ناامن نیز کرده اند.
وی این را نیز علاو کرد: "در روز انتخابات تا شام، ما تمام آرای پکتیا را حساب کردیم، که در حدود ٢٠٠هزار تن در آن اشترک کرده بود؛ اما حال کمیسیون انتخابات، این ارقام را تا ٣٠٠هزار تن نشان میدهد، که ثبوت آشکار است که صندوق ها بعداً پر شده است.
رحمت الله حقمل رییس کمیسیون انتخابات پکتیا به پژواک گفت شماره هايی که به آنها آمده است، چیزی کم ٣٠٠ هزار تن رای خود را استفاده کرده و این شمارش را برای شان کارمندان تمامی مناطق داده اند.
حقمل قبول کرد که شماری از کارمندان دولتی و برخی افراد دیگر تلاش کرده بودند تا با استفاده از زور به نفع یک نامزد کار کنند؛ اما به گفتۀ وی، کارمندان کمیسیون، خواست آنها را قبول نکرده است.
ازسوی دیگر، مسوولین قوماندانی امنیۀ پکتیا این ادعاها را رد میکند که گویا قوماندانان امنیۀ ولسوالی ها و یا پولیس، در انتخابات تقلب و یامداخله کرده باشند.
مل پاسوال زلمی اوریاخیل قوماندان امنیۀ این ولایت، به پژواک گفت هرکس که ادعا دارد پولیس در انتخابات مداخله کرده، ثبوت و شواهد بیاورد، که آنرا بررسی کند و پولیس که این کار را انجام داده باشد، آنها از وظیفه برکنار خواهند شد.
عبدالولی سهی معاون والی پکتیا این سخن را رد کرد که از سوی ادارۀ ولایتی، در انتخابات مداخله شده باشد.
موصوف افزود که اگر در ولسوالی ها و محلات، کدام حادثۀ کوچک رخ داده باشد، آنرا تایید میکنیم؛ اما به این سطح بزرگ نه که در شمارش آرا، اینقدر تغیير بزرگ را بیاورد.
وی گفت که اگر کسی بر مقام ولایت و یا کسی دیگر ادعای تقلب دارد، اسناد خود را به کمیسیون شکایات ارائه کند.
اما محمد بشیر بهرام کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی در پکتیا، روز گذشته به رسانه ها گفته بود که تاحال برای شان ٤٨ شکایت رسیده، که ١٠ شکایت در مورد نامزدان ریاست جمهوری و متباقی مربوط نامزدان شورای ولایتی میباشد.
 موصوف نگفت که در شکایات یادشده، این ادعاها وجود دارد یا خير؟

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.