صندوق هاى رايدهى در برخى مناطق باميان و دايکندى با مرکب و در پُشت منتقل ميگردد

 
باميان،شبرغان (پژواک،۱۸حمل۹۳): پروسۀ انتقال صندوق هاى رايدهى در باميان، دايکندى و جوزجان، جريان داشته و صندوق ها از برخى ولسوالى ها توسط مرکب و در پُشت، انتقال داده میشود.
باميان و دايکندى، از جملۀ مناطق مرکزى و صعب العبور بوده و به همين علت، در انتقال صندوق هاى رایدهی از بعضى ولسوالى هاى دوردست، از مرکب استفاده ميشود.
کميسیون مستقل انتخابات در بامیان ميگويد تا هنوز صندوق هاى رایدهی، از ولسوالی هاى یکاولنگ و شیبر و مرکز بامیان بصورت کامل جمع آوری شده؛ اما از چهار ولسوالی ديگر باقی مانده است.
عزیزاحمد رسولی ریيس اين کميسیون، به آژانس خبرى پژواک گفت: "صندوق ها در ولسوالی های ورث و پنجاب، با مرکب و در بعضی مناطق توسط افراد، به پُشت انتقال داده میشود؛ به همين علت است که تا جمع آوری کل صندوقها نیاز به وقت دارد."
وى افزود که احتمال دستبُرد درهیچ یک از صندوق های مرکز و ولسوالى ها وجود ندارد؛ اما نگرانی از یک مرکز در منطقه اشپشته ولسوالی کهمرد وجود دارد که در روز انتخابات، در آنجا بين نيروهاى امنيتى و مخالفان مسلح، درگيرى صورت گرفته است.
صندوقهای راى از نيلى مرکز دایکندی نيز جمع آورى شده؛ اما تا حال از ولسوالی ها به مرکز اين ولايت منتقل نگرديده است.
صغرا عطايی ریيس کميسیون انتخابات در دایکندی گفت که در دو ولسوالی هاى خدیر و میرامور، به علت برفکوچ و ریزش کوه که سبب بندش راه شده، آوردن صندوقها به مرکز معطل گرديده و این صندوقها از مناطق دوردست دو ولسوالی در پُشت و توسط مرکب، در حال انتقال است.
وی افزود که نگرانی امنیتی و یا دستبُرد به صندوقها وجود نداشته و تا یکی دو روز دیگر، تمام صندوقها به مرکز دايکندى انتقال داده خواهد شد.
صندوق های رایدهی، ازهشت ولسوالی ولایت جوزجان نيز به شهر شبرغان مرکز این ولایت انتقال داده شده است.
محمد امان فاریابی ریيس کمیسیون مستقل انتخابات در جوزجان گفت که صندوقها ازمراکز و هشت ولسوالی، دیروز و امروز بدون کدام مشکل امنيتى به دفترانتخابات منتقل گردیده است.
به گفته وى، صندوق های رایدهی از ولسوالی هاى قوش تپه و درزآب، درحال انتقال است که به زودترین فرصت به دفتر ولایتی انتخابات تسلیم داده خواهد شد.
کمیسیون شکایات انتخاباتی درجوزجان میگوید که دوصد هزار تن، درين ولايت راى داده و انتخابات بدون کدام مشکل و تقلب برگزار شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.