يک موتر پوليس با تصوير يک نامزدانتخابات در قوماندانى امنيه فارياب متوقف است

 
ميمنه(پژواک،١٣حمل٩٣): يک موتر پوليس، با نصب تصوير زلمى رسول نامزد رياست جمهورى، در محوطه قوماندانى امنيۀ فارياب توقف داشته؛ اما وزارت داخله ميگويد که موتر مربوط پوليس نيست.
در تصويرى که از سوى خبرنگار آژانس خبرى پژواک برداشته شده، اين موتر داراى نمبر پليت(٢١٢ کابلPOLICE) بوده که در شيشۀ مقابل آن، عکس يک نامزد رياست جمهورى مشاهده ميشود.
اما سمونوال محمد نعيم اندرابى آمرامنيت قوماندانى امنيۀ فارياب ميگويد که اين موتر لندکروزر مربوط پوليس فارياب نبوده، بلکه از جنرال داوود بوده که توسط برادرانش به نجيب الله سليمى تحفه داده شده است.
جنرال داوود قوماندان زون ٣٠٣ پامير در شمال، در حملۀ انتحارى ماه جوزاى ١٣٩٠ در ولايت تخار،  کشته شد.
آمر امنيت گفت که نجيب الله سليمى رييس سابق جنبش جوانان جنبش ملى اسلامى به رهبرى جنرال دوستم معاون اول زلمى رسول بوده و فعلاً يکى از مسوولان کمپاين انتخاباتى زلمى رسول در فارياب است.
وى درپاسخ به اين سوال که چرا موتر پوليس به سليمى تحفه داده شده است؟ گفت که اين موضوع مربوط به وزارت داخله ميباشد.
اما صديق صديقى سخنگوى وزارت داخله، به پژواک گفت که اين موتر مربوط پوليس نبوده و از پليت آن سوء استفاده شده است.
وى علاوه کرد که بعد از آنکه وزارت داخله به قوماندانى امنيۀ فارياب هدايت بررسى اين موضوع را داد، قوماندانى امنيه موتر را که در شهر ميمنه گشت و گذار ميکرد، به دست آورده و در قوماندانى توقف داده است.
از جانب ديگر، عبدالرووف رييس کميسيون شکايات انتخاباتى در فارياب درين مورد گفت تا زمانى که کسى در مورد تخطى به آنها شکايت نکند، آنرا درج نمى کنند.
وى در مورد اينکه اگر مردم صندوق هاى راى را پُر نمايند و کسى شکايت نکند، آيا کميسيون در برابر آن اقدام نخواهد کرد؟ گفت: اگر چنين کارى را هم بکنند مربوط به رسانه ها نيست.
اين درحالى است که عبدالستار سعادت رييس کميسيون مستقل شکايات انتخاباتی، درنشست خبرى ديروز در کابل، اکثر نامزدان را به استفاده از امکانات دولتى متهم کرده، هشدارداد که به هيچ نامزدى اجازه نخواهد داد که با راى بى صاحب (غيرواقعى)، به قدرت برسد.
وى علاوه کرد که امروز زلمى رسول و قبلاً اشرف غنى احمدزى به دليل استفاده از امکانات دولتى جريمه نقدى شده اند؛ اما اين به معناى آن نيست که تنها همين دونامزد هستند که از امکانات دولتى استفاده ميکنند.
به گفتۀ سعادت، به جز از داوودسلطان زوى، نادرنعيم وهدايت امين ارسلا، ساير نامزدان رياست جمهورى از امکانات دولتى استفاده کرده اند؛ اما متاسفانه اسناد و مدارک آن، به کميسيون ارائه نگرديده تا به آن رسيدگى نمايند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.