Bike riding banned in Farah City

 
فراه (پژواک، ١٣حمل٩٣): شوراى نظامى فراه، گشت و گذار با موترسایکل در شهر فراه را، الی ختم انتخابات ١٦حمل ممنوع قرار داده است.
به دنبال اين تصميم، امروز شمار زیادى دکانداران که خانه های شان در اطراف مى باشند، به شهر آمده نتوانسته اند و صدها  دکان در شهر فراه مسدود مى باشد.
مل پاسوال محمد رزاق یعقوبی قوماندان امنیه فراه، امروز صبح به آژانس خبری پژواک گفت که به اساس پلان و فیصله شورای نظامی فراه، بخاطر تدابیر بهتر امنیتی در روزهای انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولاتيى، گشت و گذار توسط موترسایکل از ١٣ الی ١٧حمل برای تمام مردم ممنوع مى باشد.
وی گفت: "دشمن اکثراً با استفاده از موترسایکل، حملات تروریستی را در داخل شهر راه اندازی می کند و همچنان توسط موترسایکل، مواد انفجاری را به داخل شهر انتقال می دهند."
موصوف به گونه مثال گفت که دو روز قبل، دو نفر موترسایکل سوار، محافظ یک تن از نامزدان شورای ولایتی فراه را، در ناحیه اول شهر فراه با ضرب گلوله کشتند و بعد موفق به فرار شدند.
اما وى خاطر نشان کرده که گشت و گذار توسط موترسایکل، تنها در محدوده شهر فراه ممنوع است؛ اما در دیگر نقاط استفاده از موترسایکل هیچ ممانعتی ندارد.
در عین حال شهروندان فراه، این اقدام نیروهای امنیتی را نابجا مى دانند و مى گویند که این کار، باعث ایجاد مشکلات زیاد براى مردم مى شود.
نعمت الله اسماعیلی مدیر آبدات باستانى ریاست اطلاعات و فرهنگ فراه، به آژانس خبری پژواک گفت: "من خانه ام قریه برنگتوت در ١٥ کیلومتری شهر فراه موفقیت دارد و همه روزه توسط موترسایکل به دفترم می آمدم؛ اما امروز، مجبور شدم که پیاده این مسیر را طی کنم."
وی گفت که امروز دو ساعت پیاده روی کرده و به دلیل ناوقت رسیدن به وظیفه، کارهایش عقب مانده است.
عبدالرشید ٤٥ ساله باشنده نوبهار ولسوالی پشترود اين ولایت که در شهر فراه دکان تکه فروشی دارد و موترسايکلش در منطقه باغ نو شهر فراه از سوى پوليس توقف داده شده و قيد گرديده است، گفت: "قریه ما از شهر فراه ٢٠ کیلومتر فاصله دارد و وسیله نقلیه من هم، همین یگانه موترسایکل است که توسط نیروهای امنیتی توقیف گردید."
به گفته وى، اگر اجازه به گشت و گذار با موترسايکل داده نشود، نمى تواند تا ختم انتخابات به شهر فراه بيايد و دکانش نیز مسدود خواهد بود.
جمشید ١٩ ساله باشنده ناحیه چهارم شهر فراه شکايت دارد که امروز صبح برادر خُردسال خود را که مريض مى باشد، توسط موترسایکل به جانب شفاخانه ولایتی فراه انتقال مى داد؛ اما نیروهای امنیتی اجازه عبور ندادند.
اما قوماندان امنیه فراه گفت برای کسانی که مریض دارند، در هر حوزۀ پولیس، موترهای ویژه رينجر برای انتقال مريضان تا شفاخانه موجود است.
وی افزود که قبلاً شماره های تماس مخصوص از سوی قوماندانی امنیه فراه، از طریق تلویزیون ملی فراه اعلان گردیده است و شهروندان فراه در صورتى که مریض داشته باشند، مى توانند به آن شماره ها تماس بگیرند.
شهريان فراه مى گويند که امروز به دليلى صدها دکان در اين شهر مسدود مى باشد که خانه هاى اکثر دکانداران شهر، در ولسوالی ها و قریه جات اطراف شهر مى باشد و توسط موترسايکل، به شهر مى آمدند.
قابل ذکر است که شمار زيادى از مردم فراه، از موترسایکل استفاده مى کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.