Voter registration centre in Charikar demanded

 
پروان (پژواک، ٥ حمل ٩٣) شمارى از باشندگان پروان، از ازدحام در مرکز ثبت نام راى دهندگان در چاريکار، شکايت دارند و خواهان ايجاد يک مرکز ديگر دراين شهر هستند.
صفت الله باشندۀ قريه سعدالله مرکز پروان که صبح امروز، در ميان ده ها تن در مرکز راى دهى در چاريکار به نوبت ايستاد بود، به آژانس خبرى پژواک گفت: "دو روز ميشه که اينجا ميايم و در لين ايستاد ميشم، ولى نوبتم نمى رسه."
وى که پيشۀ دهقانى دارد افزود: "شروع سال است، کشت و کار شروع شده، اگه امروز نوبتم نرسه؛ ديگه پشت کارت نمى گردم و ديگه اينجه نمى آيم."
به گفتۀ موصوف، يک مرکز ثبت نام کفايت نمى کند و بايد يک مرکز ديگر نيز در چاريکار ايجاد شود.
همچنان دگروال متقاعد حاجى محمد باشندۀ ديگر مرکز پروان گفت که از يک هفته به اين طرف، به اين مرکز مراجعه مى کد؛ اما به دليل ازدحام، موفق به کارت راى دهى نشده است.
وى نيز خواهان ايجاد يک مرکز ديگر ثبت نام شده گفت که روزانه حدود ٤٠٠ تن، به اين مرکز جهت اخذ کارت راى دهى مراجعه مى کنند که اکثر آنها موفق به اخذ کارت نمى شوند.
اين درحالى است که اکثر مراجعين به شمول زنان و مردان، دراين مرکز که در صف ايستاد بودند، از تراکم شکايت داشتند و خواهان ايجاد يک مرکز ديگر توزيع کارت رايدهى گرديدند.
عبدالقاهر وهاب که روز گذشته رسماً به حيث رييس دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در ولايت پروان آغاز به کار کرده است، ضمن تاييد ازدحام در  مرکز ثبت نام راى دهندگان اين ولايت گفت که به دليل نيازمندى و تقاضاى مردم، به زودى يک مرکز ديگر را در چاريکار ايجاد خواهد کرد.
برنامه ثبت نام راى دهندگان، به تاريخ ٥ جوزا در مراکز ولايات و به تاريخ  ٥ اسد در ولسوالى ها آغاز شد.
پروسه ثبت نام در ولسوالى ها، به تاريخ ٥ ميزان متوقف شد؛ اما در مراکز ولسوالى ها تا ١٣ حوت ادامه خواهد داشت.
قرار است که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٦ حمل برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.