Bagram rally pledges support to Hilal

 
چاریکار (پژواک،٣ حمل٩٣): حدود دو هزار تن در ولسوالی بگرام ولایت پروان، طی یک گردهمایی حمایت شانرا از قطب الدین هلال نامزد ریاست جمهوری اعلام کردند.
اشتراک کنندگان گردهمایی، شعارهايی چون "زنده باد اسلام، زنده باد حکمتیار، مرگ بر دشمنان اسلام" و شعارهای مشابه را سر میدادند.
انجنبر بریالی رییس حزب اسلامی در ولایت پروان که به نمایندگی دیگران صحبت میکرد گفت که از قطب الدین هلال حمایت میکند؛ بخاطریکه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از آن حمایت کرده است.
وی از هلال خواست که اگر پیروز گردید، نظام اسلامی را بسازد.
قطب الدين هلال در سخنرانی به جلسۀ یادشده گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، نظام اسلامی را عملی وحقوق زنان ومردان را در چوکات اسلامی برای شان اعطا خواهد کرد.
این نامزد ریاست جمهوری تعهد کرد که اگر پیروزی نصیبش شد، به کشور ومردم خود خدمت خواهد کرد.
محمد افضل یکتن از باشندگان ولسوالی بگرام ولایت پروان واشتراک کنندۀ گردهمایی یادشده، به پژواک گفت: باوجود آنکه باران میبارید، حدود دوهزار تن در جلسۀ یادشده اشتراک کرده بودند.
وی افزود که اشتراک کنندگان گردهمایی، باشندگان ولایات پروان، کاپیسا و باشندگان ولسوالی های شمالی کابل بودند.
برای ریاست جمهوری ١١ تن خود را نامزد کرده بودند؛ اما ازجمع آنها ستر جنرال عبدالرحیم وردک از نامزدی خود انصراف کرد وعبدالقیوم کرزی نامزد دیگر ریاست جمهوری، از کاندیداتوری خود به نفع زلمی رسول گذشت.
کمپاین های انتخاباتی نامزدان که به تاریخ ١٣ دلو آغاز شده بود وبه تاریخ ١٣ حمل به پایان میرسد، در ولایات مختلف کشور جریان دارد.
قرار است که انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی کشور، به تاریخ ١٦ حمل برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.