٨٧ تن ديگر از ليست نامزدان شوراهای ولایتی حذف شدند

 
کابل (پژواک،٢٢ حوت ٩٢): کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی پس از بررسی اسناد تعليمى ٩٠٠ نامزد شورای ولایتی، ٨٧ تن آنان را به دلیل نداشتن اسناد تعليمى و عمر کم از فهرست نهايى حذف نمود.
بر اساس تصمیم کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی که امروز اتخاذ گردید؛ ٨٧ تن از این نامزدان نمی توانند در مبارزات انتخاباتی شرکت نمایند.
نامزدان حذف شده مربوط به ٢٣ ولایت کشور می باشند و سه خانم؛ نیز شامل آن است.
محمد نادر محسنی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز در یک کنفرانس خبری در کابل به خبرنگاران گفت، از مجموع ٨٧ تن، ٥٥ آن به دلیل مشکل در اسناد تعلیمی، سه تن به دلیل تزویر در تذکره و ٢٩ تن ديگر به دلیل کم بودن سن، از لست حذف گردیده اند.
قانون انتخابات برای نامزد شدن در انتخابات شورای ولایتی معیار سن ٢٥ سالگی را پیشبینی کرده است.
کمیسیون شکایات انتخاباتی، اسناد ٩٠٠ تن از نامزدان را که در مورد درست بودن آن مشکوک است، از چند روز بدينسو بررسى مى کند.
اين کمیسیون، پیش از این نیز بيش از ٥٠ تن را به نسبت جعل در اسناد تعليمى و تکمیل نکردن سن ٢٥ سالگى که يکى از معيارهاى نامزدى براى شوراى ولايتى مى باشد، از ليست نامزدان حذف کرده است.
اقدام اخیر کمیسیون شکایات، درحالی صورت می گیرد که مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی به تاریخ ١٣ ماه جارى (حوت) آغاز گرديده است
مقام هاى کميسيون شکايات انتخاباتى پيش از اين از نامزدانى که اسناد تعليمى شان مشکل داشت، خواسته بود به مبارزات انتخاباتی نپردازند.
در همين حال محسنى مى افزايد که آنان به ٥٧ نامزد ديگر نيز تا ساعت ١١ قبل از ظهر روز شنبه مهلت داده است که اسناد تعليمى شان را تصديق نمايند.
به گفتۀ وى، اين افراد شامل همين ٩٠٠ نامزد مى باشند که در مورد شان بررسى ها جريان دارد، اما کميسيون نتوانسته است با آنان تماس برقرار کند.
محسنى گفت در صورتى که اين نامزدان، در جريان زمان تعيين شده، به دفاتر کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در کابل  يا ولایت ها مراجعه نکنند؛ از لست حذف مى شوند.
محسنی گفت: "کسانی را که وزارت معارف مطلق ذکر کرده بود که اینها پیش ما فراغت ندارند؛ اینها حود ٤٠٠ نفر بودند ما این افراد را به دفتر مستقل شکایات انتخاباتی خواستیم؛ پس از بررسی های که صورت گرفت، از بین این ٤٠٠ نفر که گفتند سند فراغت ندارند؛ با ارایه اسناد و دلایل و همچنان پرکردن فورمه دفاعیه اینها را به بررسی گرفتیم."
وی دلیل تاخیر در بررسی این پروسه را دير رسیدن مکتوب وزارت معارف عنوان کرده افزود، بر اساس معلومات اين وزارت ٩٠٠ تن آنان فارغ صنف ١٢ شمرده نمی شوند و ٤٠٠ تن دیگر هېچ سند فراغت ندارد.
سخنگوى کميسيون شکايات انتخاباتى گفت: "سر از تاریخ ١٣ ماه جارى يعنی از روزی که کمپاین های شورای ولایتی رسماً آغاز شد، ما بررسی کردن نسبت به این لست را شروع کردیم."
نادر محسنی، از سایر نامزدان شورای ولایتی که اسناد تحصیلی در دست دارند خواست، با "جرأت کامل" به مبارزات انتخاباتی خویش بپردازند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی، قبلاً گفته بود که اگر برای آنها واضح شود که اسناد تحصیلی بعضی کاندیدان جعلی است، آنها را از لیست کاندیدان حذف خواهند کرد.
برای انتخابات ریاست جمهوری، ١١تن و برای شوراهای ولایتی سال آینده، بیش از ٢٧٠٠ تن خود را نامزد کرده اند.
 قرار است که انتخابات، به تاریخ ١٦ حمل سال آینده برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.