بيش از ٢٠٠محل رای دهی در فاریاب کم ساخته شده است

ميمنه (پژواک،٢٣ حوت ٩٢): مسوولین ستادهای انتخاباتی و برخی نامزدان شورای ولایتی فاریاب، طی کنفرانس مطبوعاتی، اعتراضیه اى را به نسبت کاهش محلات و برگه های رای دهی، به کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی و مقامات محلی،  ارایه کرده و خواستار تجدید نظر شدند.
 اعتراض کنندگان از تیم داکتر اشرف غنی احمد زی، داکتر عبدالله عبدالله، داکتر زلمی رسول، گل آغا شیرزی و کاندیدان شورای ولایتی بودند.
  سیداحمد سعید معاون حزب جنبش ملی اسلامی و مشاور شورای ولایتی تیم تحول و تداوم گفت که در انتخابات سال ١٣٨٨  جمعاً ٩٤٣ محل رای دهی در سطح فاریاب وجود داشت و این محلات، در انتخابات پیش رو به ٧٤١ محل کاهش یافته است.
 سعید افزود که بیش از ٢٠٠ محل رای دهی، درحالی کم شده است که امسال ١١٠ هزار تن از واجدین شرایط  کارت، رای گرفته اند که مجموع دارندگان کارت در فاریاب، به بالاتر از ٦٠٠ هزار تن میرسند.
 وی علاوه کرد که بر اساس اظهارات کمیسیون مستقل انتخابات در فاریاب، بیش از ٦٠٠ هزار تن کارت رای دارند؛ اما ٤٣٠ هزار برگه رای در این ولایت مواصلت نموده که یکنوع محروم ساختن مردم، از حق سیاسی شان در قسمت انتخاب زعیم کشور است.
 مسوولین ستادهای انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، زلمی رسول و گل آغا شیرزی  میگویند در صورتیکه به اعتراضیه شان پاسخ مثبت داده نشود،  با تشریک مساعی سایر کاندیداها بخاطر برآورده شدن خواست مشروع مردم شان، تصامیمی اتخاذ خواهند کرد.
 به باور آنها، این اقدام کمیسیون انتخابات، نه تنها یک مشکل جدی بر سالم بودن انتخابات است؛ بلکه این روند در انتخابات شوراهای ولایتی و پارلمانی آینده نیز اثرات ناگوار بجا خواهد گذاشت.
 استاد عبداللطيف کاندیداى شورای ولایتی گفت: گمان میرود که کم ساختن محلات و برگه های رای دهی، از جانب کمیسیون انتخابات، بر اساس مصلحت های سیاسی صورت گرفته است.
 نمایندگان ستادهای انتخاباتی کاندیدان، همچنان از مسوولین کمیسیون انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتقاد نموده گفتند که با وجود دعوت و ساعتها انتظاری آنها، به کنفرانس مطبوعاتی حضور نیافتند.
 اما سید معصوم معصومی رئیس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات فاریاب، از دعوت مسوولین ستادهای انتخاباتی اظهار بی اطلاعی نموده گفت که شکایات و اعتراضیۀ آنها را درحد صلاحیت کمیسیون ولایتی، حل میکند و آنچه که خارج از صلاحیت بود، به مرکز انتقال میدهد.
 از سوی دیگر؛ در جلسه هماهنگی به منظور مشارکت زنان و رعایت جندر در پروسه انتخابات، از سوی کمیسيون ولایتی انتخابات به اشتراک نمایندگان نهادهای زنان، شبکه نهادهای جامعه مدنی، موسسات تحصیلی، تعلیمی، فرهنگی، علما و رسانه ها برگزار گردیده بود؛ کاهش محلات رای دهی، کندی در روند کار در محل توزیع کارت و کم کاری بخش آگاهی دهی کمیسیون مستقل انتخابات، مورد انتقاد برخی اشتراک کنندگان قرار گرفت.
 آمنه مخلص زاده منشی شبکه نهادهای جامعه مدنی فاریاب گفت که سهم لازم زنان را، تکمیل و برای شان کارت رای توزیع کند.
وی همچنان افزود که محلات رای دهی و برگه های رای، با توجه به انتخابات های قبلی، از سوی کمیسیون انتخابات کاسته شده و مردم را در روز رای دهی، از حق مدنی شان محروم میسازند.
 سید معصوم معصومی رئیس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات، برخی انتقادهای اشتراک کنندگان را در قسمت کاهش محلات و برگه های رای تاييد کرد؛ اما گفت تا جایى که امنیت وجود داشته، به مردم آکاهی داده شده است.
  

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.