شهروندان و مسوولین از نصب نامناسب تصاویر نامزدان در فراه شکايت دارند

 
فراه (پژواک، ٢٣حوت٩٢): شماری از مسوولین و شهروندان فراه می گویند که اکثر نامزدان انتخاباتی، با نصب تصاویرشان در محلات نامناسب، زیبایی سیمای شهر را خراب کرده اند.
اکثر کاندیدان ریاست جمهوری و شورای ولایتی فراه، تصاویرشان را به روی تابلوها ادارات دولتی و غیردولتی، دیوارها و دروازه های مکاتب، چهارراهی هاى داخل شهر و دیگر محلات که به اساس لایحه مبارزات انتخاباتی خلاف می باشد، نصب کرده اند.
علی احمد افضلی مدیر لیسه محمد نادر ایوبی در مرکز ولایت فراه، به آژانس خبری پژواک گفت که نامزدان انتخاباتی، اصول مبارزات را مراعات نمی کنند و تصاویر شان را در محلات نامناسب آنهم با "سرش" نصب میکنند.
افضلی افزود: "این نامزدان هرجایی که دل شان بخواهد، بدون اجازه عکس های شان را نصب میکنند؛ تعداد زیادی از آن ها تصاویر شان را به روی دروازه و دیوارهای تعمیر لیسه ما با سرش نصب کرده اند."
وی گفت: دوسال قبل تعمیرات مربوط این لیسه، به کمک ریاست معارف زنگ آمیزی شد؛ اما حالا با نصب تصاویر کاندیدان، دوباره خراب شده است.
میرویس عزیزی رییس کمیسيون مستقل انتخابات در ولایت فراه، امروز(22حوت) به آژانس خبری پژواک گفت: با وجود آنکه قبل از شروع مبارزات انتخاباتی، لایحۀ مبارزات انتخاباتی به تمام نامزدان شورای ولایتی و ریاست جمهوری ارسال شده؛ اما بازهم کاندیدان بدون در نظرداشت اصول با نصب تصاویر شان در محلات نامناسب، سبب زشتی سیمای شهر شده اند.
وی گفت: اکثر کاندیدان، تصاویرشان را به روی تابلوهای ادارات دولتی، مکاتب، شرکت های خصوصی، و یا به روی بنرهای تبلیغاتی کمیسیون انتخابات و بنرهای تبلیغاتی واکسیناسیون نصب کرده اند که این، یک نوع "تخطی انتخاباتی" میباشد.
عزیزی گفت: درحالیکه استفاده از "سرش" در نصب تصاویر تخطی به شمار میرود؛ اما اکثر نامزدان در نصب آن، از سرش کار گرفته اند و روزانه تعداد زیادى از شهروندان برایم زنگ می زنند و از این کار نامزدان شکایت می کنند.
میرویس عزیزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت فراه گفت که دفتر آنها تصمیم دارد با تمامی نامزدان شورای ولایتی و نمایندگان کاندیدان ریاست جمهوری، در روزهای آینده جلسه دایر کند و ضمن هشدار در مورد این کار شان، رهنمایی هاى بیشترى پیرامون نحوۀ نصب تصاویر شان را به آنها آموزش بدهد.
علی محمد وکیلی شاروال ولایت فراه نیز به آژانس خبری پژواک گفت: قبل از شروع مبارزات انتخاباتی، لایحه ای از "موارد قابل رعایت در جریان مبارزات انتخاباتی کاندیدان" که از سوی ارگانهای محلی با تفاهم کمیسیون مستقل انتخابات در کابل تفاهم شده و چگونگی نصب تصاویر و محلات نصب در آن کاملاً روشن شده است، به دفاتر تمامی کاندیدان ارسال شده است.
وکیلی افزود: در ماده اول این لایحه آمده است که کاندیدان، باید بیشتر از بلبوردها برای مبارزات انتخاباتی کار بگیرند.
شاروال فراه گفت که تصاویر شان را به روی چهارراهی ها در داخل شهر، با سرش نصب کرده اند؛ درحالیکه این چهارراهی ها سال قبل تازه رنگمالی شده بود؛ و حالا نیاز است که بعد از کنده شدن عکس های نامزدان، این چهار راهی ها دوباره رنگ شود.
تصاویر سیدمحمد انور سادات، حاجی خیرمحمد نورزای، استاد جمیله امینی، شهلا ابوبکر، فریداحمد بختور، عبدالقدیرفراهی، دادالله قانع، محمد سرور انوری، محمد نعیم انوری نامزدان شورای ولایتی و محمدشفیق گل آغا شیرزی، استاد سیاف، زلمی رسول، و اشرف غنی احمدزی، بیشتر از دیگران در محلات نامناسب دیده میشود.
در عین حال نامزدان می گویند که به دلیل عدم آگاهی، تصاویر آنها در جاهای غلط نصب شده و آنها به زودترین فرصت دوباره آنرا برميدارند.
حاجی خیرمحمد نورزای کاندیدای شورای ولایتی گفت که لایحه مبارزات انتخاباتی، تا حال برای شان نرسیده و اصول برایش معلوم نبوده است؛ اما تصمیم دارد تصایرش را که به روی تابلوها و دیگر جاهای نامناسب نصب شده، بردارد.
سید محمد انور سادات کاندیداى دیگر شورای ولایتی گفت: می پذیریم که تعدادی از تصاویر من، بطور اشتباه در جای غلط نصب شده؛ اما به زودى آنها را برمیدارم.
اما عبدالرحمن ژوندی سخنگوی دفتر انتخاباتی گل آغا شیرزی، نصب تصاویر شیرزی در جاهاى غلط را تایید کرد؛ اما گفت که مخالفان آنها بخاطر بدنامی ایشان، این کار را کرده اند نه اعضای تیم گل آغا شیرزی.
ژوندی گفت که به زودی این تصاویر را دور می کنند.
گرچه عکس های شمار زیادی از نامزدان شورای ولایتی و ریاست جمهوری، در محلات نامناسب در شهر فراه به چشم میخورد که از نوع تخطی انتخاباتی میباشد؛ اما پژواک نتواست با تمامی این نامزدان و یا نمایندگان آن، تماس برقرار کند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.