Ghani predicts his victory if vote not rigged

 
خوست، لشکرگاه (پژواک، ١٧ حوت٩٢): داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد ریاست جمهوری، به ده ها هزارتن از هواداران خود درخوست اطمینان داد که در صورت پیروزی، میدان هوایی و سرک غلام خان این ولایت را خواهد ساخت.
داکتر اشرف غنی احمدزی، به تاریخ ١٧ حوت در جریان کمپاین های انتخاباتی اش در یک نشست کمپاینى خود در ولایت خوست اشتراک کرد، که حدود ٤٠ هزار تن از حامیان خوستی اش در آن جمع شده بودند.
داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد ریاست جمهورى همراه با شماری ازاعضای ولسی جرگه و مشرانوجرگه، توسط یک هلیکوپتر به شهر خوست آمدند.
داکتر اشرف غنی درسخنرانی احساساتی خود دراستدیوم ملی خوست، تاکید کرد که درانتخابات آیندۀ ریاست جمهوری، برنده میشود و به مردم خود خدمت میکند.
موصوف گفت: وی میفهمد که حمایت زیاد مردمی را با خود دارد و درصورت برگزاری انتخابات شفاف، پیروزی ازآن او خواهد بود.
داکتر اشرف غنی احمدزی افزود که درصورت رسیدن به قدرت؛ در پهلوی کارهای دیگر، توجه خاص به علمای دینى خواهد کرد و مسافه میان ارگ و مساجد را از بین خواهد برد.
موصوف همچنین گفت که توجه خاص خود را به اردوی ملی افغانستان معطوف کرده و آنها را تقویه خواهد نمود تا از کشور شان با جدیت حفاظت کنند.
موصوف به مردم خوست بعضی وعده ها را داد و افزود، که بعد از رسیدن به قدرت، آنرا عملی خواهد کرد.
اشرف غنی افزود که گرچه ٩ سال قبل، شاهراه خوست- غلام خان به شکل ترانزیتی افتتاح شده؛ اما تاحال جنبۀ ترانزیتی را از آن خود نکرده است؛ اما وی برایش اولویت خواهد داد.
داکتر اشرف غنی احمدزی، با اشاره به پوهنتون شیخ زاهد گفت که این پوهنتون را به سطح منطقه توسعه خواهد داد و درآن، به محصلین خارجی زمینۀ تحصیل را فراهم خواهد کرد.
همچنین موصوف افزود که میدان هوایی ملکی خوست را به سطحى خواهد رساند که پروازهای بین المللی ازآن اجرا شود و برای اعمار سرک ها، گام های جدی خواهد برداشت.
هرسخن داکتر اشرف غنی احمدزی، با چک چک هوادارانش همراه میشد و به طرفداری وی شعار میدادند و زنده باد اشرف غنی نعره میزدند.
داخل استدیوم ملی خوست، با عکس های بزرگ اشرف غنی و شعارهای مختلف مزین شده بود.
حاجی نورمحمد یکتن از باشندگان ولسوالی نادرشاه کوت خوست که در نشست حمایتی داکتر اشرف غنی احمدزی اشتراک کرده بود، به پژواک گفت که سخنان وی را به بسیار دقت شنیده است.
موصوف افزود که گرچه اشرف غنی وعده های سخت داد؛ اما وی بر آن باور کرده نمیتواند؛ بخاطریکه رییس جمهور فعلی نیز به وعده های خود وفا نکرده است.
حاجی نورمحمد، تنها خواست که هرکس که به حیث رییس جمهور آینده انتخاب میشود، ازهمه بیشتر اولویت را باید به امنیت، ثبات و صلح بدهد.
قابل یادآوری است که داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد ریاست جمهوری، قبل ازسفرش به خوست؛ به ولایات تخار و بدخشان رفته بود، که درآنجا نیز  از سوی ده ها هزار تن از هوادارانش استقبال شد.
به اساس یک خبر دیگر، امروز به حمایت از داکتر عبدالله عبدالله نامزد دیگر ریاست جمهوری، در ولایت هلمند جلسه دایرشده بود، که در آن صدها تن اشتراک کرده بودند.
این نشست، درمنطقۀ چهل مترۀ لشکرگاه، از سوی شورای اهل تشیع برگزار گردیده بود.
قاسم جعفری یکتن از اشتراک کنندگان گفت که داکتر عبدالله عبدالله، بخش زیادی از عمر خود را درخدمت سیاسی و نظامی  کشور سپری کرده و به کشور دیگر مهاجر نشده است.
موصوف افزود که درده سال گذشته نیز نامبرده درچوکات دولتی به هموطنان خود خدمات شایسته را انجام داده و به شکل صریح کمبودی های دولت را خاطرنشان کرده، که مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند.
قرار است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور، به تاریخ ١٦ حمل سال آینده برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.