Rallies held in support of Ghani, Abdullah

 
کندز، تالقان (پژواک،۳۰ دلو۹۲): باسپرى شدن بيش از دوهفته از آغاز مبارزات انتخاباتى، اولين تجمع به حمايت از دو نامزد رياست جمهورى در کندز و راهپيمايى در ولايت تخار صورت گرفت.
دراين گردهمايى ها و راهپيمايى که امروز به حمايت از اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله در شهر کندز و شهر تالقان مرکز تخار راه اندازى شد، صدها تن شرکت داشتند.
میرویس زاخیل  یکتن از کمپاین کنندگان اشرف غنى احمدزى در کندز گفت که براساس مشوره هايی که بامردم داشتند، صدهاتن از اقوام مختلف زاخيل، حمايت خود را ازين نامزد رياست جمهورى اعلام نمودند.
وى افزود: «درصورتيكه احمدزى موفق شود، خواست ما این است كه دامن جنگ را جمع کند، ازعلميت و اندوخته هاى خود بهره بگيرد و در رشد اقتصاد مردم كوشش كند.»
حاجی ملک محمد نمایند مردم زاخیل نيز گفت كه به اشرف غنى بخاطرى برترى داده اند که وى شخص تحصیلکرده بوده و ازتجربه كافى برخورداراست و ميتواند که به مشکلات مردم رسيدگى کند.
در عين حال، از داكترعبدالله نامزد ديگر رياست جمهورى در دفترانتخاباتى اش در کندز نيز اعلام حمايت شد و حميدالله رسولى يكتن ازنمايندگان اين نامزد گفت: «هواخواهان داكترعبدالله دركندز بيشتراست و روى ويژگى كه وى دارد، مردم بصورت خودجوش به دفتر انتخاباتى اش سرازير شده و از وى حمايت ميکنند.»
سيدعبدالودود صمدى يکى از باشندگان ولسوالى امام صاحب گفت که آنها در صورت پيروزى داکتر عبدالله ميخواهند که براى جوانان تحصيلکرده که بيکار اند، زمينه کار را فراهم کند و کشور را از حالت ناگوار کنونى  بيرون نمايد.
امروز به حمايت از داکتر اشرف غنى احمدزى در شهر تالقان مرکز ولايت تخار نيز گردهمايى و راهپيمايى صورت گرفت.
گل نظر كه عكس اين نامزد را درچوک شهر تالقان باخود حمل ميكرد، گفت: «ما درينجا به حمايت از اشرف غنى و جنرال دوستم معاون وى گردهم آمده و حمايت خود را از هردوى آنها اعلام نموديم.))
به ادعاى وى، طرفداران جنرال دوستم در تخار بيشتربوده و احتمالاً آراى بيشتر، از اشرف غنى احمدزى خواهد بود.  
از جانب ديگر صدهاتن از اعضاى شورای انسجام عربهای ولایت تخار، حمایت شانرا از نامزدى داکتر عبدالله اعلام کردند.
مولوی علی احمد  قدیر زاده نماینده اقوام عربهاى تخار، گفت که آنان از نامزدى داکتر عبدالله بخاطرى حمایت ميكنند که برای تامین منافع ملی، عدالت اجتماعی و برخلاف تبعیض بین اقوام با جدیت مبارزه می کند.
همزمان با آن، دفتر جمعيت اسلامى افغانستان در تخار نيز گشوده شد و اعضاى آن، حمايت شانرا از نامزدى داكتر عبدالله اعلام داشتند.
عبدالکریم دانشیار عضو هیئت اعزامی جمعيت اسلامی از کابل، گفت که باگشایش این دفتر، فعالیت های جمعیت اسلامى  بیشتر شده و آنها تلاشهای شانرا در تقويت مبارزات انتخاباتى داکتر عبدالله به خرچ ميدهند.
تا به حال دفاتر كمپاينهاى انتخاباتى احمدزى، عبدالله، زلمى رسول، سياف، گل آغاشيرزى و قيوم كرزى در ولايات کندز و تخار رسماً گشوده شده است.
اما مردم تاکيد ميکنند که با گذشت بيش از دو هفته از آغاز مبارزات انتخاباتى، تا حال هيچ نامزد رياست جمهورى به اين دو ولايت نيامده و لازم است که آنها بيايند و برنامه ها  و اهداف خود را تشريح کنند تا مردم با آنها آشنايى پيدا نموده و در انتخابات به نامزد مورد نظر خود راى بدهند.
مبارزات انتخاباتی رياست جمهورى، به تاريخ ۱۳ دلو آغاز گرديده و قرار است که تا دو روز قبل از برگزارى انتخابات (۱۶ حمل ۱۳۹۳ ) ادامه يابد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.