Meddling in campaign intolerable: Wahdat

 
باميان(پژواک،۱٥دلو۹۲ ): والی بامیان ميگويد که زمینۀ مداخله کارمندان دولت در امور انتخابات وجود ندارد؛ اما اگر کدام کارمند دولت کمپاین انتخاباتى نمايد، به ارگانهای عدلی و قضايی معرفی خواهد شد.
غلام علی وحدت والی بامیان که امروز در نشستى با شرکت صدها تن صحبت ميکرد، گفت که مردم باميان در سایه دموکراسی و انصاف زندگی کرده اند و این دموکراسی، عاملى خواهد شد که هیچ کارمند دولتی، در انتخابات آينده به نفع وضرر کدام نامزد، عمل نتواند.
وى افزود که کارمندان دولت، تحت ذره بین نهادهای مردمی ومدنی بامیان قرار دارند.
وحدت علاوه کرد که هرچند مردم بامیان، آگاهی دارند که رفتار کارمندان دولت چگونه است؛ اما بازهم امروز به هدف توضیح اصول رفتاری کارمندان دولتی و نیروهای امنیتی، نشستى را داير کردند وبه تمامی کارمندان دولت فرمان رياست جمهورى را مبنی بر عدم دخالت در امور انتخابات وکمپاین، تشریح نمودند.
والی بامیان، از مامورین ومسوولین ادارات دولتی خواست که بیطرفی کامل خود را حفظ نموده و اصلاً به نفع و ضرر کدام نامزد، تبلیغ نکنند.
وی هشدار داد: "اگر کارمند دولت و یا به نام کدام کارمند دولت، کمپاین صورت بگیرد، درصورت اثبات به ارگانهای عدلی و قضايی سپرده خواهند شد."
والى باميان گفت که تا هنوز یک دفتر کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری، از داکتر اشرف غنی احمدزی در بامیان بازشده و دفاتر ساير نامزدان، به علت مشکلات پرواز و وضعیت جوی بازنشده است.
اين دفتر، دو روز قبل در باميان درحالى باز شد که از وضعیت امنیتی، ابراز نگرانی نموده و از حکومت خواستند که در تامین امنیت دفاتر کمپاین ها در ولایات، تدابیر جدی اتخاذ نماید.
اما مل پاسوال خدایار قُدسی قوماندان امنیه بامیان، گفت که باهرگونه گروپهای مسلح و یا کسانی که در مدت زمان انتخابات امنیت را برهم بزنند، قوماندانی امنيه همراه با زون هماهنگی وامنیت ملی، وارد عمل خواهد شد و بصورت جدی با آنان برخورد خواهد نمود.
وى نقش مردم، نهادهای مدنی ومطبوعات را برای برگزارى انتخابات شفاف کمک کننده خوانده، به آژانس خبرى پژواک گفت: "ما از همه اقشار مردم تقاضا داريم که دست به دست هم داده و بامیان را در صدر ولایات کشور در زمینۀ شفافیت انتخابات کمک نمايیم."
قوماندان امنيه علاوه نمود که چنانچه بامیان در کارکردهای مدنی خود نامدار است، اميد است که در شفافیت انتخابات نیز درجۀ اول را در سطح کشور از آن خود نماید.
مسوولان امنيتى ميگويند که  از ١٨٨ سایت انتخاباتى در باميان، فقط هشت سایت تحت تهدید متوسط و١٢ سایت تحت تهدید پایين  قرار دارد که آنهم با همکاری مردم، متنفذین و توانايی نیروهای امنیتی، تا قبل از برگزارى انتخابات سال آينده، قابل حل خواهد بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.