No one has right to interfere in Afghan elections: US envoy

شهرخوست (پژواک، اول دلو ٩٢): يک ديپلمات سفارت امريکا مى گويد که انتخابات، يک پروسۀ  ملى و مستقل افغان ها است و افغانها سرنوشت خود را خود تعيين مى کنند.
در خبرنامه اى که از سوى دفتر مقام ولايت خوست، به تاريخ(اول دلو) به آژانس خبرى پژوک ارسال گرديده، آمده است که اين اظهارات را خانم کارن ديگر مسوول چهارده ولايت بخش ملکى سفارت امريکا مقيم کابل، در سفر به ولايت خوست ابراز کرده است.
منبع افزوده است که جنرال هيت قوماندان نيروهاى ائتلاف در زون جنوبشرق، جنرال اکبر معاون قول اردوى ٢٠٣تندر اردوى ملى، جنرال محمد اسرار مسوول هماهنگى، و شمارى از افسران نظامى نيز در اين سفر با وى همراه بوده اند.
در خبرنامه افزوده شده که مقامات مذکور يکجا با عبدالجبار نعيمى والى خوست نيز در نشستى که مسوولين ملکى، امنيتى و کميسيون مستقل انتخابات در آن اشتراک داشتند، شرکت کرده بود.
والى خوست، در ديدار با هيئت مذکور گفت که وضعيت امنيتى ولايت سرحدى خوست، از اثر هماهنگى بين ارگان هاى کشفى و امنيتى، بلند شدن قابليت ها و تشکيلات، همکارى مردمى، حکومتدارى خوب و تطبيق پلان هاى امنيتى مشترک، کاملاً  مطمئن گرديده است.
نعيمى، با اشاره به انتخابات آينده افزود که اين انتخابات، ارزش حياتى براى همه افغان ها دارد و براى تحکيم امنيت و برگزارى خوب، شفاف، آزاد و عادلانه اين پروسۀ مهم، يک کميسيون هفت نفرى را به اساس هدايت حکومت مرکزى تعيين کرده است.
به گفتۀ وى، اين کميسيون مشکلات فرا راه برگزارى انتخابات را از بين خواهد برد و محيط مناسب براى انتخابات را تامين خواهد کرد.
خانم کارن ديگر مسوول ١٤ ولايت در بخش ملکى سفارت امريکا گفت که ولايت خوست، روز به روز در بخش امنيت، تعليم و ساير بخش ها پيشرفت مى کند و از همه مهم اينکه امنيت ولايت خوست به علت اعتماد بين مردم و دولت تامين شده است.
خانم ديگر، ابراز اميدوارى کرد که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى آينده، در فضاى مصوون به شکل شفاف و بيطرف برگزار گردد.
نمايندۀ سفارت امريکا همچنان گفت که انتخابات، يک پروسۀ ملى و مستقل افغان ها است و افغان ها سرنوشت خود را به دست خود تعيين مى کنند.
وى افزود: ((ايالات متحدۀ امريکا به پروسۀ ملى افغان ها کاملاً احترام دارد و به اساس همين هدف، هيچ کس در امور داخلى آنها مداخله نخواهد کرد.))
خانم ديگر، با ابراز خوشى گفت که پلان هاى خوب، به هدف برگزارى بهتر انتخابات آينده در ولايت سرحدى خوست گرفته شده که باتطبيق آن، انتخابات آينده در فضاى امن، شفاف، و بيطرف برگزار خواهد شد.
قرار است که  انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣ خورشيدى برگزار گردد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.