"مردم دایکندی به علت نرسيدن موادانتخاباتى از راى دادن محروم خواهند شد"

 
نيلى(پژواک،١١ جدى٩٢): مسوولان محلى ولايت دايکندى، با ابراز نگرانى ميگويند که اگر مواد انتخاباتی، تادوهفتۀ دیگربه اين ولايت نرسد، راه های مواصلاتی مسدود شده و در پروسۀ انتخابات، مشکل جدى به ميان خواهد آمد.
عبدالقادرحیدری ولسوال خدیر، ازنرسیدن مواد انتخاباتی و مسدود شدن راه های این ولسوالی به اثر برفبارى، ابراز نگرانی کرده به آژانس خبرى پژواک گفت که اگر تا چند روز دیگر، مواد انتخاباتی به این ولسوالی  نرسد، راه های مواصلاتی ولسوالى مسدود مى شود.
وی افزود که خدیر، کوهستانى و سردترین ولسوالی ولایت دایکندی است که راه های آن، به طور طبیعی همه ساله در ماه جدی، با تمامی ولسوالی های همجوار و مرکز ولایت مسدود میگردد.
حيدرى گفت: "برف در این ولسوالی، از یک متر هم بیشتر مى بارد و درصورتى که مواد انتخاباتی به زودی نرسد، راه های آن مسدود میگردد و ساکنین آن از حق دسترسی به انتخابات واستعمال رای شان محروم خواهد ماند."
ولسوال خدير گفت که این موضوع را هم به والی وهم به ریيس کميسیون مستقل انتخابات دایکندی گوشزد نموده تا از این طریق، کميسیون مستقل انتخابات در کابل  را در جریان بگذارند؛ درغير آن، ٢٥  هزار واجد شرایط که در این ولسوالی کارت رای دهی دارند، از استعمال رای شان محروم خواهند ماند.
هادی رحیمی زاده منشی شورای ولایتی دایکندی نیز با ابراز نگرانی از دیر رسیدن مواد انتخاباتی گفت که نرسیدن مواد انتخاباتی، باعث نگرانی تمام مردم این ولایت شده است.
وی افزود که درولسوالیهاى  اشترلی، خدیر و سنگ تخت بندر، اگر تا یکی دوهفتۀ دیگر مواد انتخاباتی جابجا نگردد، امکان جابجا نمودن مواد انتخاباتی بعد از آن، وجود نخواهد داشت.
به گفتۀ رحيمى زاده، ولسوالی کیتی و قسماً ولسوالى هاى کجران و میرامور نیز از ساحاتى اند که  اگر مواد انتخاباتی جا بجا نشود، بعداً بخاطر صعب العبور بودن وآبخیزی، انتقال مواد با مشکل مواجه خواهد شد.
 موصوف گفت که این موضوع با این اهمیت، متاسفانه در کنفرانس گزارشدهی حکومت به مردم که امروز پایان یافت، بین مسوولین بحث نگردید و از کميسیون انتخابات نیز در این کنفرانس گزارشدهی، کسی شرکت نکرده بود.
منشی شورای ولایتی دایکندی گفت: "به نظر میرسد که انتخابات ١٣٩٣ در یک ابهام فوق العاده به سر میبرد؛ زیرا اقدامات کميسیون بسیار گنگ وغیرشفاف است."
اما صغرا عطايى ریيس کميسیون انتخابات در ولایت دایکندی ميگويد که مردم، نباید نگرانی داشته باشند و این، از وظایف کميسیون انتخابات است که مواد انتخاباتی را از طریق هوا یا زمین انتقال بدهد.
وی به پژواک گفت که در انتخابات قبلی، فقط یکهفته قبل از انتخابات مواد توزیع میگردید؛ اما حالا ٢٠ روز قبل از انتخابات آينده در تمامی سایت ها و مراکز رای دهی، مواد توزیع میگردد.
ریيس کميسیون انتخابات در ولایت دایکندی، خاطرنشان کرد: "مردم باید زمانی شکایت و اعتراض داشته باشند که در سایتی مواد نرسیده باشد؛ این قبل از وقت است که مردم نگرانی داشته باشند."
قرار است که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، در ١٦ حمل ١٣٩٣ برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.