ولسوالى المار فارياب از ثبت نام انتخاباتى باز مانده است

 
ميمنه (پژواک،١٣ قوس۹۲): مسوولان ساحوى کميسيون انتخابات ميگويند که پروسۀ ثبت نام براى انتخابات سال آينده (١٣٩٣)، به علت اختطاف کارمندان آنها در ولسوالى المار ولايت فارياب، عملى نشده است.
مسوول ساحوى دفتر انتخابات در المار، با سه کارمند ديگر به شمول يک زن، در اواخر ماه سنبله سالجارى توسط افراد مسلح اختطاف گرديدند.
اين سه کارمند بعد از چند روز رها شده؛ اما محمد حليم مسوول ساحوى آن ديروز آزاد گرديد.
محمد صالح صالح ولسوال المار ميگويد که محمدحليم، بر اثر تلاش هاى مسوولان محلى، بدون کدام معامله اى از قيد طالبان رها شده است.
سيد معصوم رييس دفتر کميسيون انتخابات در فارياب، به آژانس خبرى پژواک گفت که وضعيت صحى اين مسوول ساحوى، خوب است و آنها از رهايى وى استقبال ميکنند.
اما وى افزود که پروسۀ ثبت نام کارت گيرى براى انتخابات آيندۀ رياست جمهورى، به علت اختطاف اين چهار کارمند انتخاباتى در ولسوالى المار، صورت نگرفته است.
معصوم علاوه کرد که آنها اين موضوع را به دفتر مرکزى کميسيون انتخابات در کابل مطرح کرده اند؛ تا مرکز ثبت نام در المار گشايش يابد و منتظر هدايت آنها مى باشند.
رييس دفتر کميسيون انتخابات در فارياب گفت که در ساير ولسوالى ها و حتى غورماچ که زير تهديد امنيتى بوده، پروسۀ ثبت نام خوب بود و در مجموع بيش از يکصد هزار تن به شمول ٢٠ درصد زنان کارت راى دهى گرفته اند.
گفتنى است که مرحله سوم ثبت نام رای دهندگان، توسط تیم های سیار در ماه ميزان براى يک و نيم ماه در قرا و قصبات ولسوالى ها صورت گرفت ودر مجموع طی سه مرحله، بیش از سه میلیون تن موفق به دریافت کارت رای دهی شده اند.
 مرحلۀ اول ثبت نام در مراکز ولايات، در ماه جوزا و مرحلۀ دوم آن در مراکز ولسوالى ها در ماه اسد،  براى دوماه صورت گرفت.
اما پروسۀ ثبت نام در مراکز ولايات؛ تا ٢ حمل ١٣٩٣، (دو هفته قبل از برگزاری انتخابات) ادامه خواهد داشت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.