مرکز نظامى سابق آيساف در دايکندى به دست طالبان افتاد

 
نيلى (پژواک،١٤ میزان٩٢): مسوولان محلى ميگويند که مرکز قبلی نیروهای آیساف که در سرحد مشترک دايکندى و ارزگان قرار دارد، به دست طالبان افتاده است.
اين مرکز، در بین ولسوالی کجران ولايت دایکندی و ولسوالى باغران ولایت هلمند واقع است، که قبلاً درآنجا نیروهای آیساف مرکز نظامی داشتند و پس از خروج نیروهای آیساف در سال ١٣٩١، این مرکز تحویل پولیس دایکندی شد.
يک منبع محلى که نخواست اسمش ذکر شود، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين مرکز، صبحگاهان امروز به دست طالبان سقوط کرده است.
وى افزود که از دو روز بدينسو، جنگ درآنجا ادامه داشت تا بالاخره از تصرف پوليس خارج گرديد.
منبع افزود که دراين رويداد، به هردو طرف درگیر، تلفات وارد شده؛ اما بصورت دقیق مشخص نیست که آمار تلفات به چند نفر ميرسد.
عبدالحق شفق والی دایکندی، با تاييد جنگ طی دو روز گذشته در بازار مشترک کجران و باغران گفت که درجريان درگيرى، يکتن از نیروهای امنیتی دایکندی کشته و دوتن جراحت برداشته است.
وی افزود که کندک ریزرف قوماندانی امنیۀ دایکندی، به محل اعزام شده و به علت نبود ارتباطات، از جریان شب گذشته اطلاع دقیق در دست نيست که آيا اين منطقه در تصرف نيروهاى دولتى و يا طالبان است؟
شفق، در مورد تلفات طالبان چیزی نگفت اما افزود: هرباری که طالبان در این منطقه عملیات داشته اند، با تلفات سنگین روبه رو گردیده اند.
والی دایکندی علاوه کرد که کجران، از ناحیه ولسوالی باغران مورد تهدید قرار دارد و چند بار این موضوع را با مقامات وزارت هاى داخله و دفاع، درجریان گذاشته و خواهان تجهیز پولیس با سلاح هاى ثقیل و اعزام یک تولی اردوی ملی  شده؛  اما از طرف آنان متاسفانه جدی گرفته نمیشود.
وی افزود: "ا به شدت از ناحیۀ سرحدات مشترک کجران با ولایات هلمند وارزگان نگرانیم و باور ما این است که اگر پولیس ما تسيلح و تجهيز درست نشود، تلفات شان بیشتر خواهد بود."
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.