په پکتيا کې د ټاکنو اويا مرکزونه تړل کېږي

گردیز (پژواک،٣١ سنبله ٩٢): مسوولان دفترمحلی کمیسيون مستقل انتخابات پکتیا میگویند که ٧٠ مرکز رای دهی، از اثر ناامنی ها در شماری از ولسوالی های این ولایت مسدود خواهند ماند.
امیر حمزه احمدزی رییس دفتر کمیسيون انتخابات پکتیا گفت که از اثر ناامنی ها ٧٠ مرکز رای دهی در شش ولسوالی این ولایت (وزی ځدران، گرده څيړى، شواک، جانى خيل، څمکنى و زرمت) به روی مردم مسدود خواهند ماند، که تمامی آن ٢٨٠ محل رای دهی میشود.
موصوف به آژانس خبری پژواک گفت که چند ماه قبل، لیست مراکز رای دهی را به ادارات امنیتی داده؛ اما بعداً ادارات یادشده ٧٠ مرکز را نشانی کرده بود که امنیت آنها تامین شده نمیتواند.
حمزه احمدزی مسدود شدن این مراکز رای دهی را قابل نگرانی دانسته افزود که شمار زیادی افراد، از حق رای دادن محروم خواهند شد.
عبدالحکیم باشندۀ ولسوالی زرمت گفت که با مسدود شدن این مراکز، هزاران تن از حق رای دهی محروم میشوند.
وی از مسوولین خواست که امنیت مراکز رای دهی را تامین کنند تا زمینۀ وسیع برای اشتراک مردم فراهم شود.
مسوولین امنیتی پکتیا میگویند که مراکز یادشده مسدود نخواهند ماند، بلکه برای تامین امنیت آنها پلان ساخته میشود تا انتخابات به شکل خوب برگزار شود.
مل پاسوال زلمی اوریا خیل قوماندان امنیۀ پکتیا گفت که اینها، همان مراکزى اند که حال تحت تهدید قرار دارند و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این مراکز، مشترکاً کار میکنند.
 به گفتۀ باشندگان پکتیا، اگر در مناطق ناامن زمینه برای انتخابات فراهم نشود، پس هزاران تن از حق رای دادن محروم و شفافیت انتخابات، زير سوال خواهد رفت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.