شوراى ولايتى فاریاب، از سقوط غورماچ هشدار داد

 
ميمنه (پژواک، ٢١ اسد٩٢):  رييس شوراى ولايتى فارياب، از خطر سقوط ولسوالى غورماچ ولايت فارياب به دست طالبان هشدار ميدهد؛ اما اردوى ملى ميگويد که نيروهاى امنيتى، توان مقابله و دفع حملات طالبان را دارند.
رحمت الله ترکستانى رييس شوراى ولايتى فارياب ميگويد که طالبان، در اطراف ولسوالى غورماچ تجمع نموده و قصد حمله بر مرکز ولسوالى را دارند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که اگر دولت، اقدام عاجل نکند و نيروهاى تقويتى نفرستد، احتمال دارد که غورماچ به دست طالبان بيفتد.
ترکستانى افزود که طبق اطلاعات، نيروهاى امنيتى فعلاً در حالت مدافعه قرار دارند و تنها پوسته هاى امنيتى را حفظ ميکنند و حاکميت دولتى درآنجا ضعيف است.
رييس شوراى ولايتى افزود: "نيروهاى دولتى، بايد قبل از حملۀ طالبان، برآنها حمله نمايند و خطر سقوط مرکز ولسوالى و احتمال تلفات بر مردم را نفى کنند."
موصوف گفت که قرار معلومات، شمارى از خانواده ها از همين حالا بخاطر مصوون ماندن، منازل مسکونى خود را ترک کرده اند.
وى تعداد آنها را مشخص نکرد؛ اما يک متنفذ محلى که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که ده ها خانواده به جاهاى ديگر رفته اند.
به گفتۀ منبع، يکتعداد خانواده هاى ديگر ميگويند که اگر در جنگ کشته هم شوند، توان رفتن به جاى ديگر را ندارند و دولت بايد اين مشکل را حل کند.
عزت الله باشندۀ ديگر محل گفت که دولت در چند ماه اخير، نتوانست منطقۀ خواجه کنتى ولسوالى قيصار را از تصرف طالبان خارج کند؛ اگر ولسوالى غورماچ سقوط کند، شاهراه ميمنه- هرات قطع شده و غورماچ، به مرکز بزرگ نظامى طالبان مبدل خواهد شد.
اما جگړن محمدرضا مسوول مطبوعات لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهين در فارياب گفت که نيروهاى امنيتى، توان مقابله و دفع حملات طالبان را دارد.
با آنهم وى افزود که موضوع را با مقامات در فارياب و کابل مطرح نموده که نيروهاى امنيتى را تقويت و تجهيز بيشتر نمايند.
جگړن محمدرضا علاوه کرد که طالبان، ديروز بر چند پوستۀ امنيتى اردوى ملى در غورماچ حملۀ راکتى نمودند که تلفات در قبال نداشت؛ اما حالا در اطراف ولسوالى تجمع کرده و به مردم هشدار داده اند که مناطق شانرا در ظرف ٢٤ ساعت تخليه کنند؛ زيرا آنها قصد حمله بر مرکز ولسوالى را دارند.
اين مقام اردوى ملى گفت که اگر طالبان حمله کنند، احتمال بيجا شدن صدها خانواده و تلفات تعداد ديگرى از آنها وجود خواهد داشت.
غورماچ تا پنج سال قبل، يکى از ولسوالى هاى ولايت بادغيس بود که از آن به بعد، به ولايت فارياب تعلق گرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.