سه کارمند کميسيون انتخابات در فارياب اختطاف گرديد

 

کندز( پژواک،٢٨ سنبله ٩٢):  سه کارمند ساحوى کميسيون مستقل انتخابات با شمول يک زن درولسوالى المار ولايت فارياب توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

محمد امان( امان) رييس دفتر ساحوى کميسيون مستقل انتخابات در فارياب به آژانس خبرى پژواک گفت که اين سه کارمند ظهر امروز از المار به طرف شهر ميمنه  مرکز فارياب مى آمدند که در راه توسط افراد مسلح اختطاف گرديدند.

وى افزود که ربوده شدگان شامل مسوول ساحوى دفتر کميسيون انتخابات، يک زن مسوول محل توزيع کارت راى دهى و يک مرد کارمند عادى اين کميسيون مى باشند.

امان ، پوليس را به غفلت متهم کرده، ميگويد که کارمندان شان در حدود نيم کيلو مترى مرکز المار اختطاف شده و در صورتى که امنيت المار تامين نشود و کارمندان رها نگردند، ممکن است که فعاليت هاى کميسيون انتخابات در آن ولسوالى متوقف گردد.

اما پاسوال نبى جان ملا خيل قوماندان امنيۀ فارياب ميگويد که اين کارمندان بدون در جريان گذاشتن پوليس از المار به شهر ميمنه ميرفتند که از موتر سرف پايين کرده شده و اختطاف گرديده اند.

ملا خيل گفت که در گذشته پوليس اين کارمندان را که از دفتر بيرون ميشدند تا خانه همراهى ميکرد، اما اينبار خود سرانه بيرون شده بودند.

قوماندان امنيۀ فارياب علاوه کرد که تا حال هويت اختطافگران مشخص نيست، اما تلاش هاى از طريق متنفذين و موسفيدان محلى براى رهايى اين کارمندان انتخاباتى جريان دارد.

اما يکى از متنفذين محل که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که طالبان مسلح اين کارمندان انتخاباتى را ربوده و به قريۀ تُربت المار بُرده اند.

 منبع ميگويد که  اوضاع امنيتى المار به حدى وخيم است که کارمندان انتخاباتى از چهار صد مترى مرکز ولسوالى ربوده ميشود و کسى نيست که امنيت آنها را تامين کند.

اين درحالى است که ديروز انجنير امان الله امان، رييس دفتر ساحوى کميسيون انتخابات ولايت کندز توسط دو موتر سايکل سوار مسلح ناشناس در شهر کندز کشته شد.

اگر چه دولت، طالبان مسلح را مسوول اين قتل دانسته، اما مسووليت قتل را تا هنوز کسى بدوش نگرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.